השבוע אנחנו חווים גל חום קיצוני בישראל- בדומה למה שקורה בימים האחרונים באירופה - ולכן רופאים מבקשים מהציבור להיפטר מהתחתונים כדי לאפשר לגוף להתאוורר.

לדעת המומחים, הוויתור על התחתונים בעת היציאה מהבית מאפשר לחלקים המיוזעים שלנו להתאוורר ולנשום טוב יותר, מאפשר לזיעה שכן נוצרת שם לקרר את העור בצורה היעילה ביותר ולהביא להורדת טמפרטורת הגוף, מסייע להפחית סיכונים לזיהום פטרייתי ומשפר את ספירת הזרע אצל הגברים. עם זאת, הם מזהירים מפני פציעות באיבר המין שעלולות להיווצר מרוכנסים או בדים מחוספסים - כמו גם מחיידקים שעשויים להידבק למכנסיים הלא מכובסות שלנו.

גברים ונשים רבים באירופה חשפו בטוויטר שהם כבר לא לובשים תחתונים או בוקסר בעת היציאה מהבית כדי לאוורר את האזור - וקוראים לאחרים להצטרף לטרנד. מומחית לבריאות מינית, סמנתה אוונס, אמרה ל-Daily Star: "למען בריאות טובה יותר באזורים האינטימיים, נשים צריכות לנטוש את התחתונים בכל מצב שמתאפשר להן וללבוש שמלות ארוכות או חצאיות". הקבוצה הרפואית Rush הוסיפה: "העור הוא חלק ממערכת הקירור של הגוף שלכם. הזעה מקררת את הגוף ושומרת על הטמפרטורה שלו בטווח הנכון".

על פי אתר Healthline, קנדידה, החיידק האחראי לזיהום פטרייתי נרתיקי, משגשג בסביבות חמות ולחות, ולכן פטור מתחתונים יכול להפחית את הסיכון עבור נשים. "לבישת תחתונים צמודים או תחתונים שאינם עשויים מחומר נושם, כמו כותנה, יכול להביא לשמירה של הלחות באזור איבר המין שלך ולהקל על גידול חיידקים פטרתיים", כך נכתב. כמו כן צוין כי אי לבישת תחתונים יכולה לסייע בהפחתת ריחות לא נעימים מהנרתיק, שכן לחות עלולה לגרום לריחות חזקים המגיעים משם. כשזה מגיע לגברים, מומחים טוענים שויתור על תחתונים מסייע לאוורר את המקום ועשוי גם להפחית זיהומים פטרייתיים. הם אמרו ש"איבר מין רטוב מזיעה הוא כר גידול לפטריות, שעלולות לגרום לאודם, גירוי וגרד".

עם זאת הם הזהירו את מי שמחליט לוותר על התחתונים כי עליו לכבס את המכנסיים באופן קבוע. "איברי המין עשויים לשאת הרבה חיידקים ולכן יש ללבוש בגדים שנוגעים באיברי המין החשופים רק פעם אחת לפני כביסה".

בטוויטר רבים הביעו את תמיכתם ברעיון. "התנועה החופשית 'ללא תחתונים' טובה לימים החמים האלה", כתבה אחת ואחרת הוסיפה: "כולנו יכולות להסכים שזה גם נכון להיפטר מהחזיות בחום הזה". משתמשת נוספת ציינה: "לעיתים רחוקות אני לובשת תחתונים - ולא, זה לא גס. זה חשוב עבור האוורור שם למטה".

הטמפרטורות הממוצעות בסוף השבוע הקרוב בארץ צפויות להגיע ל-32 מעלות צלזיוס, אז אולי כדאי שנקח את ההצעה של המומחים ברצינות.