גל ההתייקרויות בישראל: ועדת המחירים המליצה לייקר את מחירי המעונות לתינוקות, כך נודע היום (רביעי) ל"מעריב". הוועדה, שהתכנסה היום לראשונה מאז 2012, המליצה לייקר ב-120 עד 170 שקלים בחודש את תעריפי המעונות לתינוקות עד גיל שנה, אשר מופעלים על ידי גופים בעלי "סמל מעון" מהמדינה.

לא רק המעונות: מחירי הביצים יעלו, תעריפי החשמל יתייקרו בשיעור דו־ספרתי
"תולדה של מדיניות": מנכ"ל רשת מזון גדולה מסביר מי אשם בהעלאת המחירים

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון מתנגדת להמלצת הוועדה ומסרבת לאשר אותה בשלב זה, מאחר והיא לא מוכנה שהעלייה בתעריפים תושת על הציבור. משכך ביקשה השרה כי משרד האוצר יסבסד את העלייה, אך מאחר ואנו מצויים בממשלת מעבר, לא ברור עד כמה יעלה בידו של האוצר לסייע.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)

חברת הכנסת נעמה לזימי, חברת ועדת הכספים, אמרה בתגובה להמלצת וועדת המחירים: "לא יקום ולא יהיה, לא נאפשר להפוך את ההורים בישראל לפרה חולבת. טירוף מערכות שבמקום חינוך חינם מגיל לידה, וועדת המחירים ממליצה לייקר את התשלום למעונות. במשך שנה דרשנו ונאבקנו שוועדת המחירים תתכנס לדון בסבסוד המעונות, ובסוף אנחנו, ובעיקר ההורים, מקבלים יריקה בפרצוף. לא יכול להיות שכל יום נקום לבשורה חדשה של התייקרות מחירים. אני קוראת לשר האוצר לעצור את ניהול הקמפיין ולהתחיל לעבוד בניהול המשרד. במקום לעסוק בפופוליזם, משרד האוצר צריך להיכנס בעובי הקורה ולעצור באופן מידי את גל ההתייקרויות הזה שאינו קשור לעליית המחירים הגלובלית. בכוונתי לגייס את ועדת הכספים לקיום דיון בנושא, במטרה למצוא פתרון ראוי, גם אם נידרש להרחיב ולהעמיק את הסבסוד להורים זכאים".

חברת הכנסת אמילי מואטי מסרה: "יש גבול! אני קוראת לוועדת המחירים להקפיא את כל ההחלטות לגבי ההחלטות על העלאות המחירים בימים האחרונים. אנחנו בממשלת מעבר, הכנסת פוזרה ולנבחרי הציבור אין את הפלטפורמה לנהל דיון ענייני בוועדות ובמליאה בנושא. במקום להרחיב את סל המוצרים המפוקחים, במקום לסבסד ולפקח על תחליפי החלב לתינוקות כמו בהצעות החוק שהגשתי, תחליפי חלב, שהם המוצר הגניב ביותר ברשתות הפארם, ובמקום חינוך חינם מגיל שלושה חדשים עליו נלחמנו מתחילת הקדנציה, המעונות מתייקרים והקיום הופך להיות יקר יותר למשקי בית בישראל. זאת חרפה ואת החרפה הזו צריך לתקן".