נפתח בהתנצלות: אני משתדלת לבחון רכבים משלל קטגוריות המחיר, אך יוצא לעתים שהמדור עוסק שבוע אחר שבוע במכוניות יוקרה, שפונות מטבע הדברים לקהל מצומצם. מכיוון שבמדור זה מסוקרות מכוניות חדשות שמשווקות בישראל, יקרות או זולות, ניתן במה גם לאלה בעלות תג המחיר הגבוה.

והפעם: מכונית סלון יוקרה חדשה, ממשפחת ה־EQ של מרצדס, משפחת החשמליות, שכבר מונה ארבעה דגמים: מרצדס EQA קרוסאובר קומפקטי ומעוצב; מרצדס EQS החשמלית; מרצדס EQE, מכונית הסלון היוקרתית שבה נסענו השבוע; ומרצדס EQB, SUV חשמלית בת שבעה מקומות. כדאי לציין כי כל הדגמים הושקו בפחות משנה.

ה־EQE היא המקבילה החשמלית ל־E CLASS ומשווקת בארץ עם דגם ה־EQE 350 בארבע רמות גימור - Electric ,Electric Art ,Electric AMG Line ו־ Electric Art AMG Line - ועם טווח נסיעה מרבי של עד 660 קילומטרים. לגרסה הנבחנת מנוע חשמלי עם הספק של 292 כ"ס (215 קילוואט), מומנט של 56.5 קג"מ, והאצה של 6.4 שניות מהמקום ל־100 קמ"ש.

הסוללה ב־EQE מסוג ליתיום־יון עם קיבולת של כ־91 קוט"ש, שפותחה ויוצרה על ידי מרצדס, וצורכת 18־20 קילוואט שעה ל־100 קילומטרים בממוצע. הטווח החשמלי המוצהר הוא קצת יותר מ־600 קילומטרים, וקרוב יותר לכ־500 קילומטרים טווח ריאלי. מערכת הטעינה של ה־EQE תומכת בטעינה אולטרה־מהירה בעמדות ציבוריות, עד להספק של 170 קילוואט, עם יכולת טעינה של 250 קילומטרים טווח בכ־15 דקות.

במבט ראשון, קשה שלא להתרשם מהגודל והצורה של המכונית עם התאורה הייחודית מלפנים ומאחור והידיות הנשלפות ונבלעות עם סגירת הדלתות. הצד היפה שלה הוא האחורי, בטח לעומת הפרופיל החייזרי, הפשוט למראה יחסית והשנוי במחלוקת. ה־EQE מזכירה את מרצדס EQS, שמתומחרת בקרוב למיליון שקלים, אבל בין השתיים אין תחרות - לא באבזור, לא בטכנולוגיה ולא ברושם. הן שונות גם בקהל היעד שלהן.
גולת הכותרת של הרכב היא תא הנהג והנוסעים היפה, המהודר והיוקרתי. מותג היוקרה מרצדס בנץ מציב סטנדרט שיהיה קשה מאוד למתחרים שלו בארץ להגיע אליו.

מסך המולטימדיה המרכזי מוכר מדגמי מרצדס והוא גדול, מפורט ובעברית: מערכת הניווט עובדת היטב, מערכת השמע מבית בורמייסטר היא חוויה לאוזניים, ולוח המחוונים יכול להפוך למפת ניווט. ריפודי העור בהירים, החיפויים כסופים, תאורת האווירה דינמית וסופר־מתוחכמת, והאווירה ברכב - מיליון דולר. מפתיע שיש חימום למושבים אך אין אוורור, עניין מאכזב ביום קיצי.

רמת הגימור האמצעית, זו שקיבלתי למבחן, כוללת נוסף לאבזור הבסיס, גם צג עילי, מפורט, שכדאי לכבות או להנמיך כדי שלא יפריע לשדה הראייה, היגוי אחורי, שמשדרג את התמרון בנסיעה בעיר ובחנייה.

בנסיעה ההאצות והתאוצות מהנות וחזקות, בידוד הרעשים של יחידת ההנעה מצוין, ההיגוי טוב ומדויק, אחיזת הרכב יוצאת דופן, אך ניכר שהבלמים עובדים קשה, שכן הבלימה מתארכת מעט מעבר למצופה. שיפטרים מאחורי ההגה משמשים אף הם לבלימה אך המעטתי להשתמש בהם בשל הבלימה הלא רכה שלהם, שאינה נוחה בנסיעה עירונית.

שדה הראייה לפנים לא מושלם, מכיוון שטווח הכיוון החשמלי לגובה של המושב לא אפשר לי לשבת בגובה שהייתי רוצה. מחפות על כך מראות הצד הגדולות, המצלמות מלפנים ומאחור, החיישנים וההתרעות הלעתים היסטריות.

מרצדס EQE  (צילום: רומן חרמר)
מרצדס EQE (צילום: רומן חרמר)

במקרה של הרכב הזה אתם משלמים לא רק על הנעה חשמלית, שמייתרת לכם את הביקורים בתחנות הדלק, אלא גם על איכות חיים גבוהה מאוד כשאתם על הכביש. השקט בתא הנהג והנוסעים, הבידוד המוחלט, הגוונים הבהירים והיפים של המושבים - כל אלה יוצרים חוויית נסיעה ונהיגה שלא כל ישראלי מרגיש. אפילו המושבים התומכים מזכירים לכם שאתם לא יושבים בסתם רכב, אלא במרצדס.

מרווח הפנים של הרכב הוא סלוני ומשפחתי לגמרי, עם מרווח ראש לנוסע/ת בגובה של קצת מעל ל־1.80 מטר. נעים לשהות בו בזכות המושבים המעוצבים לתמיכה בגב, המרווח המתאים לשלושה נוסעים, שנהנים גם מפתחי אוורור מולם עם אפשרות לכיוון המיזוג. תא המטען גדול ורחב מאוד, בנפח 430 ליטר.

ה־EQE מגיעה עם חבילת טיפולים לשלוש שנים, ועשר שנות אחריות על הסוללה והמערכת החשמלית. המחיר: החל מ־499,900 שקלים. מחיר הדגם הנבחן, EQE 350+, ברמת גימור Electric ART: 599,900 שקלים. 

חדשות ואירועים

סמלת, יבואנית אלפא רומיאו לישראל, משיקה את אלפא רומיאו טונאלה (בצילום למטה). מדובר בדגם קרוסאובר חדש של המותג האיטלקי, עם יחידת הנעה היברידית קלה, “מיילד הייבריד", הכוללת מנוע 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים בהספק של 130 כ"ס בגרסת Sprint, או בהספק של 160 כ"ס בגרסאות Ti ו־Veloce. החל מ־229 אלף שקלים ועד 289 אלף שקלים.

אלפא רומיאו טונאלה (צילום: יצרן)
אלפא רומיאו טונאלה (צילום: יצרן)

דלק מוטורס מודיעה על תחילת השיווק של ב.מ.וו סדרה 2 קופה החדשה בגרסת M240i XDrive, ישירות מחטיבת הביצועים M. בקרביים של הרכב מנוע טורבו־בנזין, שישה צילינדרים בטור בנפח של 3.0 ליטר עם הספק מרבי של 374 כ"ס ומומנט מקסימלי של 51 קג"מ. ההאצה מ־0 ל־100 קמ"ש ב־4.3 שניות בלבד, והמחיר מתחיל ב־415 אלף שקלים.

מרצדס משיקה את ה־EQB החשמלי החדש במשפחת ה־EQ. דגם SUV חשמלי יוקרתי עם שבעה מקומות ישיבה. סוללת 66.5 קילוואט, עם טווח נסיעה מרבי של 423 ק"מ - שני מנועים חשמליים עם הספק של 228 כ"ס. החל מ־349,900 שקל.