אוכל מקסיקני הוא ז'אנר שמשנה לשנה מקבל תאוצה והופך לנפוץ ואהוב יותר על הקהל הישראלי. החריפות, המתיקות ותוספות הבצק הקלילות מאפשרות למטבחים שונים להתחבר יותר אל הטעמים שהגיעו אלינו מאי שם במרכז אמריקה. 

רשת המסעדות הוותיקה, "מקסיקנה", המשלבת את הטעמים המקסיקניים עם סגנון הטקס מקס (מקסיקני הנפוץ בטקסס ובארה"ב), הוציאה לכבוד חודשי הקיץ החמים כמה מנות חדשות ומיוחדות, המלוות לצד קוקטיילים מרעננים ומגוון סלסות חרפרפות שמוסיפות פרשיות לכל ביס. 

המרגריטות החדשות של ''מקסיקנה'' (צילום: גיל אבירם)
המרגריטות החדשות של ''מקסיקנה'' (צילום: גיל אבירם)

הגענו אל הסניף ברחוב בוגרשוב שבתל אביב על מנת לטעום כמה מהמנות החדשות שהתווספו לתפריט, ויצאנו מרוצים. תחילה, טרם ההזמנה, הגיעו אל שולחננו שלושה סוגי טעימות מרגריטות שמתכתבות מעולה עם האוכל המקסיקני – מנגו, נענע וקוקוס. לצידן, הונחו ארבעה סוגי מטבלים: צ'יליפינו פלפלים, צ'יפוטלה סלסת עגבניות, איולי סלסה מעושנת ואיולי כוסברה, שהתאימו באופן מושלם לכל אחת מהמנות שהגיעה בהמשך. 

תחילה טעמנו קסדייה אלקצ'ופה המוגשת כמו קרפ מנחם הממולא בארטישוק ובצל צלויים עם סלסה בלנקה וגבינת וואחקה צ'דר. מדובר במנה שעל אף מרכיביה הבסיסיים שנשמעים עדינים, היא חריפה ובועטת והייתה מהטעימות ביותר שהיו על השולחן. 

קסדייה אלקצ'ופה (צילום: גיל אבירם)
קסדייה אלקצ'ופה (צילום: גיל אבירם)

לצידה הגיע גם הטאקוס ביריה מקופל על אסאדו וגבינה, המגיע לצד שמנת חמוצה שמקררת ומאזנת את המנה, ותוספת ציר בקר בו בושל האסאדו. המנה הייתה טעימה והבשר היה עסיסי, כך שהגבינה רק החמיאה לו. 

המנה הבאה הייתה טוסטאדה סביצ'ה, הגיעה עם דג לבן, צנונית, קוביות אבוקדו, בבצל מוחמץ בהיביסקוס, תירס קלוי ורוטב חלפיניו ליים. הדג היה טרי והשתלב טוב עם האבוקדו, אלא שהבצל המוחמץ והתירס הקלוי קצת השתלטו על הטעמים. היא קצת לא נוחה לאכילה ויכולה להתפרק לכם ביד, אך הקראנצ'יות של הטאקו שעליו הונחה המנה מוסיף ברמת חוויה האכילה. 

טוסטאדה סביצ'ה (צילום: גיל אבירם)
טוסטאדה סביצ'ה (צילום: גיל אבירם)

המנה האחרונה, ולמען האמת הפחות מוצלחת לטעמי, הייתה האנצ'לדה פוי מולה, שהיא טורטיה אפויה ממולאת עוף מפורק עם רוטב עגבניות מתקתק. בעיני הבשר היה מעט יבש והרוטב היה לי מתוק מדי, אך אם אתם מחובבי המקסיקני שאינו חריף, זו לגמרי המנה עבורכם. 

אנצ'לדה פוי מולה (צילום: גיל אבירם)
אנצ'לדה פוי מולה (צילום: גיל אבירם)

לסיכום קינחנו בטרס לצ'ס נפלא, שהוא עוגה מקסיקנית קלאסית ספוגה בחלב קוקוס, מעל שכבת גלידה קרירה ומרעננת ומעל רוטב ריבת חלב שהכי מזוהה עם המטבח המקומי. העוגה הייתה כמו מעין סברינה רטובה ועסיסית, ומדובר בקינוח שמתכתב מצוין עם הארוחה גם במרכיביו וגם במתיקות המעודנת שלו.