על רקע ההכנות במערכת הפוליטית לקראת הבחירות שיתקיימו ב-1/11, מפלגת העבודה קיימה היום (חמישי) ישיבת סיעה. בין היתר, יו"ר המפלגה, שרת התחבורה מרב מיכאלי התייחסה לסקרי המנדטים האחרונים, הממשלה שתרצה לראות לאחר הבחירות, וגם השיבה לשאלה, האם היא מעוניינת באיחוד עם מפלגת מרצ.

זהבה גלאון בריאיון ראשון: "החזון שלי - ריצה משותפת עם העבודה"

כצפוי: מרב מיכאלי נבחרה מחדש לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה

ממגננה למתקפה: כך מפלגות השמאל יוכלו לנצל את המצב הכלכלי לטובתן | דעה

בפתח דבריה, אמרה השרה מיכאלי: "למפלגת העבודה יש תפקיד מאוד מרכזי בהרכבת הממשלה הבאה של מדינת ישראל. לוודא שזו תהיה ממשלה ציונית, דבר שהוא לא מובן מאליו במקומותינו היום, ממשלה ציונית שפועלת לטובת מדינת ישראל והציבור הישראלי עוד יותר ממה שעשתה הממשלה שהיינו שותפות ושותפים לה עכשיו".

מפלגת העבודה (צילום: ללא)
מפלגת העבודה (צילום: ללא)

"מפלגת העבודה לא רק יכולה לגדול בבחירות הקרובות, אלא היא חייבת לגדול בבחירות הקרובות. ואנחנו נעשה כל מה שביכולתנו, והפריימריז שאנחנו בפתחם הם חלק מהקמפיין שלנו. אנחנו רואות ורואים הצטרפות אדירה של הרבה מועמדות ומועמדים ושל מתפקדות ומתפקדים כי כולם מבינים שזה הדבר הבא, זה כבר איזה זמן הדבר הבא ואני שמחה שנבנה יחד את הקומה הבאה. אנחנו נהיה בורג מרכזי בהקמת הממשלה הבאה. לנתניהו אין 61 מנדטים ואין סיבה שיהיו לו 61 מנדטים".

לאחר מכן, קראה לציבור "לא להצביע לפי חישובים אסטרטגיים". לדבריה, אם תצביעו לא לפי חישובים אסטרטגיים כאלה ואחרים, אלא לפי הערכים שלכם, לפי האינטרסים שלכם, לפי מה שאתם רוצות ורוצים לראות בחיים שלכם, אם תצביעו לפי זה אתם תצביעו לנו ותוכלו לראות שזה אשכרה קורה במציאות".

בהמשך, התייחסה לאיחוד אפשרי עם מפלגת מרצ, ואמרה: "יש לנו חזון, יש לנו דרך, יש לנו אמת שאנחנו הולכות והולכים לאורה, ולכן אנחנו הולכות והולכים בדיוק כמו שאנחנו מאמינות ומאמינים.  מפלגת העבודה בונה את עצמה. יש לה כבוד רב לשותפות ושותפים, יש לה אמונה בכוחם, חלק יותר מאשר להם יש בעצמם אולי, אבל מפלגת העבודה הולכת בדרך שלה, בונה את עצמה מחדש ואין ספק שתצא מהבחירות האלה גדולה ומחוזקת בהרבה".