עולם הקמעונאות בענף המזון ומוצרי הצריכה בישראל מתחמם. אתמול נמסר כי רשת המזון ההולנדית SPAR חתמה עם עמית זאב, מנכ"ל יינות ביתן לשעבר, על מסמך כוונות וייצוג (LOI) לקראת השקתה בארץ במסגרת הסכם זיכיון.


SPAR, הפועלת במודל של זכיינות מקומית פעילה ב־48 מדינות באמצעות 13,623 חנויות ברחבי העולם. מחזור המכירות השנתי של הרשת עמד ב־2021 על 41.2 מיליארד יורו. החברה מפעילה חנויות נוחות תחת המותג SPAR Express. כמו כן, הרשת כוללת חנויות שכונתיות בשטחים של 1,000־2,000 מ"ר תחת המותג SPAR, סופרמרקטים בשטח של יותר מ־1,000 מ"ר תחת המותג EUROSPAR וחנויות ענק - היפר מרקטים - בשטח של 3,000 מ"ר תחת המותג INTERSPAR.


עמית זאב, ששימש עד לאחרונה כמנכ"ל יינות ביתן, ניהל קודם לכן את רשת דור אלון ו־am:pm וסיים כמנכ"ל הקבוצה. רשת SPAR מצטרפת לרשת קרפור הצרפתית שנכנסה לישראל לפני כחודשיים באמצעות רשת יינות ביתן ורשת מגה מקבוצת אלקטרה. הרשת בניהול אורי קילשטיין כבר נכנסה לשוק השוקולד במטרה להתחרות ישירות מול קבוצת שטראוס.

רשת בינלאומית נוספת ששוקלת כבר מספר חודשים להיכנס לישראל היא רשת הריהוט דנוב הום מדובאי. הרשת המגלגלת מחזור מכירות של 1.3 מיליארד דולר בשנה אמורה להתחרות באופן ישיר מול איקאה.


בנושא נוסף: איש העסקים רמי לוי לא עוצר. בימים אלה פותח לוי את רשת רמי לוי סטוק שתכלול חנויות בבאר שבע, בירושלים, בראשל"צ ובפרדס חנה בשטח של 2000 מ"ר. הרשת תכלול 50 מחלקות מגוונות מעיצוב הבית ומוצרים למטבח ועד ביגוד כולל מותגים בינלאומיים.
בכוונת הרשת לפתוח בתוך שלוש שנים עשרות חנויות נוספות בכל רחבי הארץ והיא צפויה להציע מגוון של עשרות אלפי מוצרים איכותיים במחירים המשתלמים ביותר בשוק.


כניסת הרשתות הבינלאומיות והרחבת פעילות הרשתות המקומיות צפויה להגדיל את התחרות בשוק בתקווה לירידת מחירים, במיוחד בתחום מוצרי המזון והלבוש. התחרות מאתגרת בראש ובראשונה את רשתות הקמעונאות הגדולות, ובראשן שופרסל.