בהסכם ולא הכרעה, אך הדרך עוד תהיה קשה. צריך לומר שהצדדים מדברים, וכבר הגיעו ללא מעט סיכומים. כבר ראינו הרבה עסקאות לחילופי שבויים, ולאחרונה נחתם הסכם שמאפשר לספינות אזרחיות לנוע בים השחור. זה יאפשר את ייצוא החיטה לעולם.

לעוד מאמרים בנושא אסטרולוגיה באתר של עמי גוטמן>>>

אבל אל תתפתו לחשוב שההסכם הזה סולל את הדרך לסיום מוחלט של הלחימה. למעשה אפילו ההסכם עצמו לא יכובד ללא הפרעות. חודש קשה של לחימה לפנינו, ואוגוסט לא מפנק את אוקראינה. אבל הרוסים שאט-אט מתקדמים וכובשים את חבל דונבאס, גם לא ילקקו דבש. כל זה רק גורם לפוטין להגביר התקפות, ולהרחיב אותן לשאר אוקראינה, מבלי להתחשב מדי בפגיעה אפשרית ביעדים אזרחיים. החודש הקרוב יביא הרבה הרס וחורבן לאוקראינה, וגם הצבא האוקראיני יספוג מהלומות קשות.

המלחמה באוקראינה, חיילים אוקראינים הולכים ליד טנק רוסי (צילום: רויטרס)
המלחמה באוקראינה, חיילים אוקראינים הולכים ליד טנק רוסי (צילום: רויטרס)

אבל אחרי שעוברים את החודש הקרוב, המצב מתאזן, ובהדרגה יתהפך. ספטמבר חודש מאד מעודד עבור וולודימיר זלנסקי. יתכן שנשיא אוקראינה מצליח לגייס תמיכה משמעותית, ובמהלך הסתיו הלחץ הכבד יורד מעל אוקראינה, ועובר לרוסיה. צריך לומר שזלנסקי לא מתכוון לוותר, הוא אינו איש פשרות. לכן הלחימה לא תיעצר בכניעה אוקראינית, והסכמים הם בנושאים נקודתיים. אבל יגיע השלב להסכם יותר מקיף. 

בסתיו פוטין עושה המון טעויות אסטרטגיות, והן מביאות לכישלונות והפסדים מסוגים שונים. הטעויות נגררות וממשיכות כל החורף, ונשיא רוסיה מאבד מאד מכוחו. שואלים הרבה על מצבו הבריאותי, ואיש מודיעין אמריקאי התבדח שהוא "בריא מדי". מבחינה אסטרולוגית קשה מאד להפריד בין פוטין הפרטי לפוטין מנהיג רוסיה. הרי המדינה זה הוא, והוא המדינה. אבל פוטין עובר תהליך היחלשות משמעותי מאד. תהליך שכבר החל, ויתעצם עוד ועוד בשנתיים הקרובות. גם אם מדובר בירידת כוחו הפוליטי, בסוף זה יתבטא גם בריאותית ככל הנראה. פוטין לא בריא מדי, הוא גם לא כזה חזק כמו שנדמה. החודש הקרוב ייראה רע לאוקראינה, אבל הסתיו כבר רע מאד גם לרוסיה. השיפוט הלקוי וההחלטות הגרועות שפוטין יקבל במהלכו, יובילו לנסיגה משמעותית בכוחו בבית, ולפגיעה בכוחה של רוסיה.

כוחות צבא אוקראינה עם זלנסקי (צילום: רויטרס)
כוחות צבא אוקראינה עם זלנסקי (צילום: רויטרס)

בסיכוי גבוה במהלך 2023-24 פוטין נפגע גם בריאותית, ובכל מקרה יתקשה להמשיך להחזיק בשלטון. אבל גם נשיא אוקראינה יעבור שנתיים קשות. גם עמידתו האיתנה במלחמה לא תספיק לו להתמודד עם החורבן שיישאר אחר-כך. הוא צפוי לגלות שיש פחות תמיכה, יותר ביקורת, והיום שאחרי קשה מאד עבורו. בכל זאת בינתיים הוא יוכל להתעודד קצת בספטמבר, וגם את יום-הולדתו ה-45 בסוף ינואר הוא יחגוג עם הרבה תמיכה ותקווה. 

בתוך התופת שאת תוצאותיה הקשות הוא עוד יכיר, אלו יהיו הנקודות המעודדות עבורו. ברגע שיגיע הסכם הפסקת-אש ניתן יהיה להציב "מפת אירוע" לרגע החתימה. המפה תספר מה צפוי להסכם, וגורלו ייקבע במעמד החתימה. כשם שלרגע פתיחת המלחמה סיפרה מפת האירוע על ההסתבכות הרוסית בבוץ האוקראיני, על החורבן העצום באוקראינה עצמה, כך מפת האירוע להסכם הפסקת האש תספר על הצלחתו. אבל ייקח עוד זמן עד שנגיע לרגע הזה, וכשיגיע תקבלו ניתוח עליו כאן ראשונים. לכל דבר אישי שקורה לנו בחיינו ניתן להציב מפת אירוע, ולגלות מה גורלו.

עוד על מפת אירוע>>>

כוחות צבא אוקראינה בצל המתיחות עם רוסיה (צילום: רויטרס)
כוחות צבא אוקראינה בצל המתיחות עם רוסיה (צילום: רויטרס)