ברקע המשבר סביב שכר המורים וחשיפת משרד החינוך כי חסרים אלפי מורים במערכת, משרד האוצר הגיש היום (שני) הצעה חדשה להסתדרות המורים, על מנת לנסות ולהגיע לעמק השווה. על פי ההצעה, שכרו של מורה מתחיל במערכת יעלה בכ-30% ויעמוד על שכר התחלתי של כ-9,000 שקלים וכן יוענק מענק התמדה לאחר שלוש שנים בתפקיד בסך של כ-18 אלף שקלים. בהסתדרות המורים תקפו את ההצעה ומסרו: "גרועה מהמצב הנוכחי, באוצר ממשיכים להעמיק את המשבר".

זו הסיבה למחסור במורים? "הצעירים מחכים לראות אם יוכלו להתקיים מהשכר"

המספרים העצומים נחשפים: זוהי כמות המורים החסרים במערכת החינוך

על פי המתווה, במסגרת ההצעה, יוגדלו בעד 90% גמולי התפקיד המוענקים למורים בגין ביצוע תפקידי הליבה, כך שהסכום המינימלי לגמול בגין ביצוע תפקידי חינוך כיתה, ריכוז שכבה וסגנות מנהל (שני ומעלה) יעמוד על  1,100 שקלים בחודש. כמו כן הוצע שמנהלים יוכלו ליצור תפקידים חדשים, בהתאמה לאופי בית הספר, להם ניתן יהיה למנות מורים מצטיינים ויינתן עליהם גמול של 600 שקלים בחודש.

היקף המשרה יועלה מ-50% ל-70%, ושכר המנהלים יתחיל מ-18 אלף שקלים. למנהלים אשר יבצעו תפקידים נוספים, כגון חניכה וליווי של מנהלים אחרים, תוענק תוספת שכר של כ-2,000 שקלים לחודש.

ההצעה כוללת צמצום פער ימי החופשה בין ההורים לתלמידים. הקטנת פער של חמישה ימים על ידי החלפת ימי החופשה של שלושה ימי איסרו-חג, ל"ג בעומר ותענית אסתר לימי שישי סמוכים; כמו כן, הקטנת פער של שלושה ימים נוספים על ידי קיצור החופשה שלפני חג הפסח והעברת הימים לגשר בין יום כיפור לסוכות. 

במסגרת ההצעה, יינתנו למנהלי בתי ספר מגוון כלים אשר ירחיבו את הסמכות שלהם ויאפשרו גמישות, יעילות ומצוינות במערכת. בין הכלים שהוצעו: אפשרות להעסקה מעל 100% משרה, גמישות למנהל בהליך הפיטורין וכן הארכת התקופה עד לקבלת קביעות.

מהסתדרות המורים נמסר כי "לצערנו הפגישה שוב התפוצצה ועוד לפני שהסתיימה, האוצר כבר הפיץ את תוכנה. הפערים נותרו גדולים מאוד וההצעה שהונחה היום גרועה יותר מהמצב הנוכחי. פקידי האוצר ממשיכים להציע הצעות שפוגעות בעובדי ההוראה באופן ממשי ולבצע מניפולציות במספרים. בהתנהלותם זאת, פקידי האוצר, ממשיכים להעמיק את המשבר במערכת החינוך ומעמידים בספק רב את פתיחת שנת הלימודים במועדה. אנו קוראים לראש הממשלה, יאיר לפיד, ולשר האוצר, אביגדור ליברמן, להכנס באופן אישי לעובי הקורה ולפתור את המשבר הלאומי בחינוך".