אני מאוד אוהבת להכין לחם בבית בשלל צורות ועיצובים. הניחוח אשר ממלא את הבית בזמן הכנתו מזמן את כל בני המשפחה למטבח. בעזרת חומרי הגלם הכי בסיסיים - קמח, שמרים ומים - הקסם מתרחש לבד.

בימים אלו, כשהילדים בחופשה, ניתן לערב אותם בתהליך וללוש ולעצב את צורת הלחם בעזרתם. בתום האפייה מברישים במעט שמן זית ומגישים. כל ארוחה משתדרגת פלאים כאשר הלחם הוכן בבית. והטעם? מושלם.

מתכונים נוספים באתר הקולינרי של פסקל

בצק בהתפחה (צילום: פסקל פרץ-רובין)
בצק בהתפחה (צילום: פסקל פרץ-רובין)

לחם שטוח מתובל

החומרים (ל־6 לחמים שטוחים וארוכים):
1/2 3 כוסות + כף קמח מנופה
25 גרם שמרים טריים
1/4 1 עד 1/2 1 כוסות מים פושרים (בהתאם לספיגת הקמח)
1 כפית שטוחה של מלח
1 כף שמן זית

לתיבול ובזיקה:
תבלינים כמו פלפל שחור, עשבי תיבול, תערובת תבלינים
או גבעולי רוזמרין, תימין או אורגנו טריים

להברשה:
1/2 כוס שמן זית

אופן ההכנה:
1. שמים בקערה רחבה או בקערת מערבל את הקמח, השמרים והמים. מערבבים (בידיים או בקערת מערבל חשמלי עם וו לישה). לשים 2־3 דקות ומוסיפים את יתר החומרים. ממשיכים ללוש עד לקבלת בצק רך ואחיד, שניתק מדופנות הקערה.
2. מכסים את הקערה ביריעת ניילון נצמד ומניחים במקום חמים להתפחה למשך שעה וחצי עד שעתיים, או עד שהבצק מכפיל את נפחו.
3. משמנים את הידיים ומחלקים את הבצק למספר הלחמים הרצוי. מרפדים תבנית תנור בנייר אפייה ונוטלים חלק אחד מהבצק. מרדדים ומותחים אותו לגודל הרצוי. מניחים בתבנית התנור ומשטחים קלות. בדרך זו מעצבים את שאר חלקי הבצק. מסדרים ברווחים בתבנית התנור. מפזרים את התבלינים או את התוספות הרצויות.
4. מתפיחים שוב את הבצק במשך כ־10 דקות. אופים במשך 12־15 דקות בתנור שחומם ל־180 מעלות עד לקבלת גוון חום זהבהב. מוציאים מהתנור ומיד מברישים במעט שמן זית.

טיפסקל

  • אם משתמשים בשמרים טריים, ממיסים אותם בחצי כוס מים, בוזקים עליהם מעט סוכר ומשהים במקום חמים להתססה במשך 10 דקות.
  • במקום כיכרות לחם, אפשר להכין מהבצק לחמניות אישיות מוארכות.
  • השתמשו בכל תבלין האהוב עליכם. כדאי לפזר תבלין אחד או שניים או להשתמש בתערובת תבלינים מוכנה. פזרו את התבלינים על הבצק, אפו והברישו במעט שמן זית. נסו למשל לפזר על הבצק עלי רוזמרין מגבעול אחד או משניים, או חופן עלי רוזמרין קצוצים דק. ניתן להשתמש גם בכף אורגנו יבש עם מעט צ'ילי יבש גרוס.