רבים מאיתנו אוהבים משקאות מוגזים, כמו סודה או קולה, אבל כמה אנחנו יודעים על היתרונות והחסרונות שלהם מבחינה בריאותית? ד"ר מאיה רוזמן הסבירה בתוכניתה ב-103FM למה כדאי לשתות משקאות כאלה ולמה צריך לשים לב לפני. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"משקה מוגז יכול בדרך כלל לעזור לדיאטה כי הוא ממלא את הקיבה וקצת משביע וגם מתוק, אבל צריך לשים לב לרשימת הרכיבים שלו", אמרה והוסיפה כי הוא מכיל בעיקר מים וכימיקלים ואם הוא לא דיאט אז גם הרבה סוכר - 4 כפיות בכוס ושבע בפחית. "מצד שני במוצרים הדיאטטיים יש אספרטיים שהוא חומר שנוי במחלוקת", אמרה. 

לדברי התזונאית, הטענה העיקרית היא נגד משקאות הקולה היא שהם שמכילים לרוב חומצה זרחתית. החומצה הזאת יכולה לשבש את האיזון בין סידן לזרחן בגוף, וזה גם גורם לפירוק העצמות והשיניים, בעיקר בקרב מי שעוסק בספורט, לכן אומרים שהכמות המירבית המומלצת ליום היא שלוש כוסות. 

רוזמן התייחסה גם למיתוס שלפיו משקה מוגז בקבוק זכוכית יותר טעים מאשר בפלסטיק או בפחית אלומיניום: "בדקו את זה מדעית וגילו שהפחמן הדו חמצני במשקה חודר יותר בקלות דרך פלסטיק מאשר האלומיניום שבפחית ושניהם יותר חדירים לגז מזכוכית, ובכך הגז למעשה בורח מהמשקה. בנוסף, בניגוד לזכוכית, הפלסטיק בבקבוק והאלומיניום בפחית עלולים להתפרק לתוך המשקה וזה משפיע על הטעם.