חודש המטבח הערבי יוצא לדרך במסעדת "דלילה" החל מהראשון לאוגוסט 2022. זהו שיתוף פעולה ראשון מסוגו המתקיים בין שפים ושפיות מהמגזר הערבי מכל רחבי הארץ, אירוע שנועד לתת במה למטבח הערבי המקומי, לכבד אותו ולחשוף אותו לקהל.

במסגרת האירוע, בימי שני ורביעי לאורך כל חודש אוגוסט, יגיעו השפים והשפיות המוערכים ביותר מהמגזר להתארח בחמרת השף "דלידה" השוכנת בלב שוק לוינסקי. כל אחד ואחת מהם יגיש למשך ערב אחד בלבד תפריט מרגש שיצר ומביא לידי ביטוי את הנרטיב שלו למטבח ערבי מקומי. את התפריטים הם יצרו יחד עם השפים של דלידה, ג'ייק סייטוביץ וחמודי אבולעפיה. התפריטים שיצרו חושפים צדדים שונים של המטבח הערבי. חלקם מביאים לקדמת הבמה מנות אותנטיות מוכרות פחות, חלקם נותנים פרשנות מקורית וחדשנית לאוכל המסורתי.  

מה צפוי:

בתאריך 1.8.22 - השף חמודי עוקלה, שמנצח על המטבחים של מסעדת "ראסיף 33" בחיפה ו"סאמא בר" בשוק עכו, ייצור יחד עם השפים של דלידה תפריט של מנות חגיגיות מהמטבח הערבי כמו קובה נייה טלה עם אריסה, אבן יוגורט, טחינה וסומק או מנסף צוואר טלה עם מפתול, יוגורט עיזים, תרד ערבי ומלוחייה. 
עוקלה התחיל את דרכו במסעדת מגדלנה המוערכת. לאחר מכן פתח את "איטליאנו דה לה קוסטה" בחיפה. לעוקלה דרך מיוחדת משלו לחבר בין המטבח הערבי לזה האיטלקי וליצור מנות מסעירות בשפה המיוחדת שלו.

בתאריך 3.8.2 - בשארה חינאווי, אחד הקצבים הוותיקים והמוכרים בארץ, דור שלישי למשפחת הקצבים המפורסמת, יבשל יחד עם השף חמודי אבולעפיה מנות מיוחדות הנשענות על המטבח הערבי האותנטי עם דגש על נתחי בשר מובחרים והטיפול המוקפד בהם. בין המנות יהיו, למשל, קבב טלה מיוחד או שיפוד שווארמה אישי. חינאווי מלקט, מפרק, מטפל, מיישן ומוכר בשרים בקצביה הוותיקה שלו, ומוכר המבורגרים מובחרים בהולשטיין, המזללה שלו בשוק הכרמל.

בתאריך 8.8.22 - השף עלאא מוסא, שגדל בעיר הנמל עכו, ייצור יחד עם השף חמודי אבולעפיה תפריט בהשראת הים עם מנות הנשענות על מטבח ערבי מסורתי, כמו: טרטר דג בסגנון ערבי וכמובן, הכנאפה המפורסמת שלו, כנאפה דה לוקס. 
לאורך דרכו כשף, עבד מוסא בכמה מהמסעדות המוערכות בתל אביב וצבר ניסיון במספר מסעדות מישלן בשבדיה, פתח את מסעדת "אלמרסא", "לוקס" וקרודו.

17.8.22 - השפית מנאל אסמאעיל תגיש לאורחי "דלידה" מנות ביתיות אסליות שמגלות את רזי הטעמים והניחוחות של המטבח הערבי, כמו: שישברק ממולא דג או פאטת מקדוס - בשר כבש עם חצילים מטוגנים וקרעי פיתה. אסמאעיל, בוגרת מאסטר שף, מפעילה דוכני אוכל אותנטי על טהרת המטבח הערבי באירועים גדולים, בפסטיבלים ובשרונה מרקט, ומתמחה בהכנת אוכל ביתי מוקפד ומנות פחות מוכרות מהמטבח הערבי המקומי.

22.8.22 - מוזנא בשארה, בוגרת מאסטר שף ומומחית לאוכל הערבי של המשולש, תיקח את המסורת כמה צעדים קדימה ותבשל יחד עם השף חמודי אבולעפיה מנות קלאסיות עם טוויסטים מקוריים ומפתיעים. חלק מהתפריט שייצרו יחד, משלב גרסאות צמחוניות למנות מוכרות ואהובות, כמו למשל, מסחאן עוף מגולגל בפיתה מיוחדת או קובה סינייה צמחוני לגמרי. 

24.8.22 - השף עומר אלוואן מוכר בזכות היכולת שלו לשלב בין המטבח הערבי לבין טכניקות בישול מודרניות וכאלה המבוססות על מטבח אירופאי קלסי. הוא ייצור יחד עם השף חמודי אבולעפיה תפריט ייחודי ששואב השראה ממנות מסורתיות עליהן גדל, ומעניק להן אינטרפרטציה מקורית. בין המנות: ריזוטו פריקי ופטריות מוקפצים או פילה לברק צרוב עם פריקי בחמאת עגבניות וירקות. אלוואן, שבישל במסעדות "חג' כחיל" ו"עלה גפן", מחלק כיום את זמנו בין מסעדת מיג'אנה בערערה למסעדת "זסט" ברמאללה.

זבולון 7, תל אביב - יפו, טלפון: 03-536-9627, אתר: https://www.dalidatlv.co.il/
ימי ראשון עד חמישי משעה 18:00 , שישי ושבת  10:00-16:00 ומשעה 18:00 .