לפני שנה בדיוק פרש מתפקיד יו"ר דירקטוריון חברת החשמל יפתח רון־טל, אך נכון להיום עדיין לא מונה יו"ר דירקטוריון קבוע, ככתוב בחוק. כך עולה מבדיקת "מעריב".

מדובר בכישלון מהדהד של הרשות לניירות ערך, המחויבת לטפל בהפרת החוק גם חודשיים לאחר הפרישה, לא כל שכן אחרי שנה שבה עדיין לא מונה יו"ר. את התפקיד ממלא זמנית שלמה ארביב. חוגים במשק האנרגיה מעריכים כי בסופו של דבר תיאלץ הרשות לקנוס את חברת החשמל ביותר ממיליון שקל.

אי־מינוי יו"ר הדירקטוריון מוסבר בהתנהלות פוליטית וחובבנית של שרת האנרגיה קארין אלהרר (יש עתיד). בשנה האחרונה היא ניסתה למנות לא פחות מחמישה בעלי תפקיד, אך לבסוף נכשלה. רשימת המועמדים לתפקיד כללה את מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר אמי פלמור, יו"ר התעשייה האווירית לשעבר דוב בהרב, מנכ"ל פרטנר לשעבר איציק בנבנישתי ויו"ר שופרסל לשעבר יקי ודמני. השם החם ביותר למשרת היו"ר הוא אלוף (במיל') אילן בירן, לשעבר יו"ר רפאל ומנועי בית שמש, אבל הוא מעוניין במינוי קבע.

וכך, בעוד שר האוצר אביגדור ליברמן מצליח בסיועה של מיכל רוזנבוים, מנהלת רשות החברות הממשלתיות, לבצע את כל המינויים (כולל מנכ"ל חברת החשמל), שרת האנרגיה מתבוססת בבוץ הפוליטי. יו"ר מפלגתה, ראש הממשלה יאיר לפיד, טרוד בבעיות הנוגעות לניהול המדינה ומעוניין לרצות את הבוס האמיתי (אביגדור ליברמן). לכן אין לו הזמן לחלץ אותה מהבוץ. גם הבחירות לכנסת יצרו תסבוכת נוספת המונעת מינויים פוליטיים בעיתוי הנוכחי.