בשבוע שעבר, במהלך שידור הפרק השני של העונה התשיעית של "הכוכב הבא" שעלתה ב"קשת 12", הופיע מתמודד עם ייחוס מפתיע במיוחד. אליאב זוהר בן ה-22, בנו של חבר הכנסת מהליכוד, מיקי זוהר, הופיע באודישנים של הריאליטי וסחף את השופטים. כעת, נראה כי הוא לא מחכה הרבה ומכה על הברזל בעודו חם.

הזמר הצעיר, ביצע את אחד משיריו המקוריים, "מיכל" וקיבל 89 אחוזים משכלול הקולות ו-5 כחולים מהשפטים, כולל השופט הקשוח אמדורסקי. היום (שלישי) זוהר משיק את השיר כסינגל רשמי.

הביצוע החי שלו מהתכנית ניצב (נכון לכתיבת שורות אלה) במקום השני ברשימת הסרטונים החמים ביוטיוב עם מאות אלפי שיתופים ועשרות אלפי תגובות חמות; שיר הבכורה שלו "תפתחי חלון", ששהה עם צאתו לפני ארבעה חודשיים בראש מצעד ההשמעות בתחנות הרדיו למשך שבועיים רצוף חזר למצעדים וזינק לרשימת 50 השירים הוויראליים ביותר בספוטיפיי ישראל.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

המדיות התקשורתיות השונות מפרסמות, בזו אחר זו, אייטמים לגבי זהותה של מיכל, ההשראה לשיר המדובר. גם מי שאינו צופה נלהב של "הכוכב הבא" לא יכל לפספס את ההיסטריה שעורר אליאב כשעמד על הבמה בפני השופטים, גרר שישה כחולים, ניפץ את המסך עם 89 אחוזים וגרף פרגונים מכל השופטים.

מעטים מאוד הם השירים שמבוצעים בתכנית ריאליטי והופכים ללהיטים עוד בטרם יצאו לאור. הדוגמא המשמעותית האחרונה לכך – "כאב של לוחמים" שיר מקורי שביצע על בימת "כוכב נולד" בחור צעיר ומוכשר בשם עידן עמדי וקנה את עולמו. עכשיו הגיע תורו של אליאב לפרוץ את הגבולות.

לאור העובדה שכמות הצפיות בקליפ האודישן עומדת על רבע מיליון תוך פחות משבוע ובשל הלחץ האטומי המופעל על אליאב והצוות שלו מצד מעריצים ואנשי תקשורת להוציא את השיר כסינגל רשמי – "מיכל" יוצא לאור.

למעשה זהו השיר הרביעי במספר של אליאב, בוגר בית הספר "רימון", מתוך אלבום הבכורה המתגבש שלו ("תפתחי חלון") פרי עבודתו המשותפת עם המפיק המוזיקלי שמוליק דניאל. שיריו הקודמים - "תפתחי חלון", "מדינה בהמתנה" ו"היא לא מבינה" - גרפו יחד מעל מיליון צפיות והפכו אותו לאחת ההבטחות הגדולות בתעשיית המוזיקה.

שידור הפרק אמש הביא לזוהר הצעיר חשיפה גדולה, אך ממש לא מדובר בתחילת הקריירה שלו, ב-2018 הוא התמודד בריאליטי "אביב או אייל" וכבר בחודש מרץ שירו “תפתחי חלון” הגיע בתוך ימים ספורים היישר למקום הראשון ברשימת השירים המושמעים ביותר בתחנות הרדיו בישראל, על פי המדד הרשמי של “מדיה פורסט” ואקו”ם.

בראיון שהעניק לכתב "מעריב" דודי פטימר, נשאל זוהר האם לדעתו העובדה שהוא הבן של מיקי זוהר יכולה לפגום בסיכוייו לעבור פלייליסט כזה או אחר. זוהר השיב: “אני לא מאמין בתיאוריה הזאת. אם השיר טוב, הוא ייכנס. אני אמן מתחיל. כל החיים עוד לפניי. אני רק רוצה לכתוב ולהלחין עוד שיר ועוד שיר. הרבה אנשים מאזינים לי, וזה הדבר הכי משמח ומספק בעולם. אני מסרב לערבב את המוזיקה שלי עם עניינים פוליטיים. זה באמת רחוק ממני. אני סומך על תחנות כמו גלגלצ ואלו של תאגיד כאן שיעשו שיקולים מקצועיים בלבד”.

"מיכל"
מילים ולחן: אליאב זוהר
עיבוד והפקה מוסיקלית: שמוליק דניאל

"איך הכל מסביבי פתאום עומד ליפול
אני לא יכול להחזיק את זה כמו גדול
כבר מאתמול כל הפה שלי באלכוהול
זה עוד מכשול שבוחן אותי אני לא אפול

"התגעגעתי למיכל שלא רואה אותי ואם בכלל
מחבר לך מנגינות ואולי כמה שורות שירגשו אותך
על הלב שלי משקל כבד נורא האם אוכל
להמשיך לכתוב שירים ולשחק בין המילים רק לא איתך

"איך הכל כלכך מפחיד אותי את מי לשאול
האם אפול, צועק חזק נורא ואין לי קול
כבר מאתמול אצלי בראש עיניך ים כחול
אני לא יכול מתפרק לי כמו ארמון בחול"