יום אחרי השביתה המפתיעה בבנק הפועלים, שגרמה להתחלת העבודה בסניפים בשעה 11:00, מתבררת סיבה נוספת לשביתה. ל"מעריב" נודע שהנהלת הבנק בראשות המנכ"ל דב קוטלר הודיעה השבוע על כוונתה לצאת בתוכנית פרישה נוספת של עד 200 עובדי מטה הנהלת הבנק. התוכנית מותנית במפגש רצונות ומיועדת לעובדים מעל לגילאי 53 שצברו לפחות 20 שנות ותק.

עובדי בנק הפועלים מתלוננים על הלקוחות: "מקללים, מעליבים ומשפילים"

בעקבות חשיפת "מעריב": עובדי בנק הפועלים ייפתחו היום בעיצומים

לעובדים תוצע קבלת פיצויי פרישה מוגדלים של כ־250% (בניכוי החסכונות שצברו) או לחליפין פנסיית גישור (עד לגיל הפרישה הרשמי). כאמור, חלק הארי ממאגר הפורשים יגיע מקרב עובדי המטה ולא מהסניפים. בכוונת ההנהלה גם לצמצם כוח אדם במטה הבנק באמצעות מיזוג של פעילויות. העובדים חוששים שצמצומים, במיוחד בסניפים, יכבידו את נטל העבודה. אחת העילות לשביתה הייתה עומס העבודה הבלתי נסבל, לצד מקרים גוברים והולכים של אלימות כלפי עובדי הסניפים.

בהנהלה מגבים את העובדים ביחס למקרי האלימות ומבטיחים להגביר את ההגנה עליהם ואולם ביחס לתוכנית ההתייעלות, אין כוונה לסטות ממנה. עובדי בנק הפועלים זכו בגין דוחות 2021 לתגמול יוצא דופן והדבר התבטא במספר משכורות בונוס שקיבלו. כמו כן נערך לכבודם מופע הוקרה בעלות הנאמדת ב־2.5־3 מיליון שקל בהשתתפות אומנים מובילים. המהלכים האלה לא הרגיעו את ועד העובדים בראשות רוני גרפונקל שבשלב זה ממתינים לתשובות ההנהלה.