רשות החשמל הודיעה אמש כי החל מיום שני הקרוב תעריפי החשמל לצרכן הביתי הממוצע יעלו בכ- 8.6%. זאת, בהמשך לגל עליית המחירים שטרם נבלם. הכלכלן שלמה מעוז שוחח על הדברים הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM והביע את דעתו על הדברים. 

משבר האנרגיה מכה גם בישראל, למזלנו יש לנו את הגז הטבעי - בשפע ובזול | אלי ציפורי

"בית המשפט עשה דבר ברור וכך היה צריך לעשות, אבל בכלל לא היו צריכים להגיע אליו", הסביר בפתח דבריו, "יש את רשות התחרות, התפקיד שלהם הוא להגיש תביעות נגד מי שיש לו רווחים מופרזים. החוק קיים, היו צריכים להגיש, אבל גם בממשלה הזו וגם בקודמת לא עושים דבר. כולם קשורים ליבואנים, ליצרנים והם פוחדים מהם".

"החוק אומר בפירוש שאסור לך לעשות רווח מופרז משום דבר. החוק הקיים, הפקידים לא עשו. יש יבואנים בלעדיים, הם מוכרים את התוצרת פי שניים או פי שלושה, לכן זה נקרא רווח מופרז, גם נגדם עוד לא הגישו תביעות ולעודד חברות לייבא ייבוא מקביל", הבהיר. לטענתו, השלטון לא עושה כלום, "הוא רק דואג לבעלי הממון, ליבואנים ולקרטלים".

כשנשאל איך מורידים את יוקר המחייה השיב: "גורמים לתחרות. כל אחד שייצר מה שהוא רוצה, יש לו רווח מופרז? מגישים תביעה, לא עוזר? סוגרים את העסק".

"בנק ישראל לא עמד ביעדים שלו, לא העלה את הריבית בזמן. העלו אותה באיחור וצריך לעלות אותה בשיעור ניכר, לדכא את האינפלציה. בינואר שנה הבאה נפתחים הסכמי השכר ואז תהיה לנו אינפלציה של שכר, יותר מסוכנת", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM