בית חולים לרפואה דחופה ייחנך הבוקר (חמישי) בבית החולים איכילוב בנוכחות גורמים רבים, בהם ראש הממשלה יאיר לפיד. לקראת הגעתו, ייתכנו שיבושי תנועה בסמוך לכניסה לבית החולים מרחוב ויצמן. האירוע מתרחש בצל הדיווחים שפורסמו אתמול, לפיהם במשרד הבריאות טוענים כי בית החולים לא קיבל רישיון ממשרד הבריאות להקמת בית חולים, ולכן הוא אינו רשאי לכנות את המחלקה לרפואה דחופה כ"בית חולים".

פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל המוסד הרפואי, שוחח על האירוע המשמעותי עם ניסים משעל וגיא פלג. "תחום הרפואה הדחופה מחייב את כל בתי החולים במדינה להשקיע את כל ממונם והיכולת שלהם המקצועית כדי לתת את השירות הטוב ביותר לאזרחי המדינה", אמר, "צריך להבין את העוצמות, את הגודל, במערכת שלנו יש פעילות שדומה לכל בית החולים ביום נתון". הוא הדגיש ב-103FM כי "כמות הקבלות, הבדיקות, הייעוציים, המערכת כאן הרבה יותר מורכבת".

מדד האיכות של משרד הבריאות קבע: אלו בתי החולים הטובים בארץ

המגישים שאלו מה תהיה ההשפעה של המהלך על התושבים, ופרופסור גמזו השיב: "מדובר ברפואה בתנאים יותר סבירים לכמות הקבלות היומיות". לדבריו, רפואת הקהילה נמצאת במשבר. "אנשים מגיעים לחדרי המיון פעמים רבות כשהם רוצים בירור מלא ותשובות איכותיות, רוצים הכל כדי לסיים ולהגיע לפתרון הסיבה איתה עם המגיעים", אמר, "זו המטרה שלנו כאן – איכותי, מצוין, טכנולוגי, דיגיטלי, מכובד, נעים, ראוי ומכבד עם הרבה מאוד אמפתיה. זה מה שאני עובד על זה, מגדילים את הצוות, אנחנו חייבים לעשות את הרפואה הרבה יותר טובה וזה מה שאנחנו עושים פה".

"רפואת הקהילה היא הרפואה החשובה ביותר במדינת ישראל", הוסיף המנכ"ל, "ראינו את זה בקורונה - אי אפשר להסתדר, בתי החולים באירופה קרסו כשכולם הגיעו. זאת לא הכוונה שלנו, אבל הרבה מאוד אנשים כן מגיעים לחדרי המיון. אין לנו הרבה בתי חולים בישראלים, אנחנו גם לא מגדילים את המיטות, אז מה קורה? לא פותחים בתי חולים, לא מגדילים את המיטות אבל חדרי המיון צריכים להתרחב. חדר המיון שלי משרת היום אוכלוסייה של מעל מיליון, חדר המיון של איכילוב הוא בין הגדולים בעולם".

הוא ציין עוד כי "כל העולם המערבי נדהם כשהם שומעים את המספרים שלי, הבעיה היא תודעתית. מנהלי בתי החולים אומרים 'זה חדר המיון', זה יותר מזה, הסטנדרט שאני מנסה לומר כאן, גם בשם כשקראתי לזה בית חולים אמרתי 'תתעוררו, יצרתם כאן מגה מערכות ואת המגה מערכת הזאת אתם לא נותנים לה מספיק כוח אדם'". פרופ' גמזו סיכם: "וזה התפקיד שלי כאן – לשנות את הסטנדרט בכל מערכת הבריאות בישראל. שימו יותר כוח אדם, רופאים מומחים, הרבה יותר אחיות, כן זה עולה לי כסף, אבל כשאני אשנה את הסטנדרט פה גם במרכז זה יעבור ליתר בתי החולים, וזו המטרה שלי".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm