על מנת שלא אשכח, ולפני שמתחילים, חשוב לי לציין ששחף רז הוא בעיניי המנצח של עונת ה"האח הגדול". כן, כבר עכשיו אני מכתירה אותו. הוא הדייר הערכי והמוסרי היחיד בבית בעונה רוויית אלימות מילולית ובריונות, שגם כך, כולנו מוקפים בהן על בסיס יומי. אלימות שהגיעה בבית האח לשיא כשנתנאל שבר את הוואזה בבית ברגע של התקף זעם, וברור לכולנו שהמרחק בין להפעיל אלימות על חפצים, ואלימות על בני אדם, הוא לא גדול. כאשר אתה שובר דברים מסביבך, ייתכן ולא ירחק היום שאתה גם עלול לשבור למישהו את העצמות. אני רוצה להאמין שבכל בית אח גדול אחר, בארץ אחרת, הוא כבר היה מסולק. בעונות אחרות, דיירים סולקו מהבית על התנהגויות פחות חמורות.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

ובתוך אווירה שכולה צרחות עד השמיים והנפות ידיים מאיימות והתנהגות חסרת כל ריסון עצמי, שחף מצטייר כאחרון האצילים, וארשה לעצמי להשתמש בדימוי שבדרך כלל מייחסים לנשים, שחף הוא כשושן בין החוחים, ועל כן, אל תזלזלו בשרין שהתאהבה בו. אין בחירה מוצלחת ממנו.  

ועכשיו, אחרי טקס ההכתרה של נסיך הבית, ניגש לעניינים. קרו כמה דברים אתמול בפרק, אבל מה הטעם לחזור עליהם, אם צפיתם בעצמכם ואני בטוחה שאתם מעודכנים בכל הפרטים.

שחף רז (צילום: מיכה לבוטון)
שחף רז (צילום: מיכה לבוטון)

באופן כללי, לי אישית נמאס מכל הסצנות סוחטות הדמעות שחוזרות על עצמן בכל עונה. רק מזכירים את המילים "מכתבים מהבית", וכולם גועים בבכי, ואנחנו אחריהם מייבבים ומבזבזים כמויות של טישו, שבגלל יוקר המחיה היום מחירם מרקיע שחקים. אז, מספיק ודי. במקום לייבב, למה שלא תעבירו את הבית קורס תרפיה בהומור וצחוק. הצחוק יפה לבריאות ויש קורסים כאלה בכל הארץ.

אני כן רוצה להתמקד בסצנה, אחת מני רבות, שהנפיקו והפיקו הזוג המלכותי דיאן ונתנאל ועושים זאת על בסיס קבוע לאורך העונה. דיאן קיבלה מכתב מאמא שכתבה לה, איך לא, שהם גאים בה ומתגעגעים ובלה בלה. אבל אבוי, הם לא הזכירו את נתנאל במכתב, והוא נורא נעלב כי הוא הסיק שאימא של דיאן לא אוהבת אותו. דיאן חטפה את הג'ננה, על כך שהוא מקלקל לה רגע מרגש כשהיא מתייחדת עם המסר מאמא, ובמקום להתרגש איתה, כל מה שחשוב לו זה שתשומת הלב במכתב שקיבלה, לא התמקדה בו. ושוב, כמו תמיד, דיאן התעצבנה, זרקה אותו מהמיטה והוא, המום כמו תמיד, התחיל לגמגם ולהתנצל ולבקש סליחה, על כלום ושום דבר.

אני לא מתכוונת לחטט בנבכי ונפתולי נפשה של דיאן ומה מניע אותה, ומה לעזאזל היא רוצה. אני לא יעל הפסיכולוגית. אבל שאלה לי לנתנאל עצמו. לא נמאס לך מיחסי הסאדו-מאזו שיש לך עם דיאן? זה כאילו היא מכה, ואתה נהנה מהמכות. באמת, נשגב מבינתי. אתה, ששובר ואזות במין קלות כזאת ומעיף אותן לכל הרוחות, לא נשבר לך בכל פעם להתנצל? ועל מה? על זה שהעזת לפקפק באם ההורים של דיאן בכלל מסמפטים אותך? שומו שמיים. איזה חטא בל יכופר. אולי תתחנן בפניה שתפליק לך כמה מכות הגונות בטוסיק כי אתה חושב שמגיע לך? חלאס עם סצנת הכלבלב המרייר שכל הזמן מנסה לרצות את בעליו.

נתנאל יקירנו. קיבלת מסר מאביך שלהיות מאוהב הולם אותך. ברור, וכי מה יכתוב אבא מסור שדואג לבנו? אבל רוצה לשמוע דעה אובייקטיבית של רבים מהצופים? ההתרפסות שלך בפני דיאן שהקריזות שלה מפחידות אפילו את השועלים, הידועים בהבעתם מקפיאת הדם, ממש לא הולמת או מחמיאה לך. אני רק יכולה לדמיין את האבא המתוק והחביב שלך צועק לעברך: קום נתנאל ותהיה גבר, לעזאזל, במקום להשפיל את עצמך שוב ושוב קבל עם ועדה.