ב- 18 באוגוסט תחזור עיריית תל אביב-יפו בשיתוף האופרה הישראלית למסורת ההופעות הפתוחות בגני יהושע עם הפקה מיוחדת לפארק של "כרמן" האופרה מאת ז'ורז' ביזה, אחת מהאופרות הפופולריות ברפרטואר האופראי בכל הזמנים. הפקות הענק שמועלות כבר יותר מ- 20 שנה מושכות אליהן מדי שנה רבבות נשים ואנשים – מבוגרים, צעירות ומשפחות עם ילדים – המגיעים לגני יהושע כדי ליהנות, ללא תשלום, מחוויה תרבותית מסעירה ומרגשת. כמסורת השנים האחרונות, את האירוע ינחה רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "את הקיץ הזה נבלה כולנו בחגיגה מרהיבה של אהבה עזה, שנאה תהומית ותשוקה בוערת. אני לא מתכוון למערכת הבחירות הצפויה לנו, אלא להפקת הענק הססגונית "כרמן" של ביזה, שתככב השנה על הבימה הנהדרת והמשובחת של אופרה בפארק. כמו כרמן - הצוענייה היפהפייה וחמת המזג, ששברה את לבם של מחזרים רבים – כך האופרה הישראלית תל-אביב-יפו: מקצועית, מנוסה, עשירה בתוכן ובחן, מהפנטת ביופייה ובקולותיה ומחוזרת על ידי מחזריה הרבים. תודתי, לאופרה הישראלית, שמשתפת פעולה אתנו בכל שנה מחדש עם האירוע "אופרה בפארק", שעורכת ומפיקה עיריית תל-אביב-יפו כבר קרוב ל- 20 שנה, תחת כיפת השמיים ובחינם, ומעניקה לעשרות אלפי חובבי תרבות ומוזיקה המגיעים מכל קצוות הארץ, חווית קיץ קסומה ובלתי נשכחת. אני מזמין את כולכן וכולכם!".

"כרמן" היא הפקת ענק עם יותר מ-250 משתתפים על הבימה – סולנים, מקהלת האופרה, נגנים, רקדנים, שחקנים ומקהלת ילדים. בימים אלה נבנית התפאורה אדירת הממדים שעתידה לקום על הבימה בגני יהושע. במקביל, במתפרת האופרה כבר עמלים על הכנת מאות התלבושות הצבעוניות והמרהיבות המיועדות למשתתפות ולמשתתפי ההפקה.

האופרה תעלה בניצוחו של דן אטינגר, מנהלה המוזיקלי של האופרה הישראלית, בבימויו של גדי שכטר, אשר ביים בשנים עברו כמה מהפקות הענק שעלו בפארק, ובליווי תזמורת האופרה – התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון ומקהלת האופרה הישראלית.