מנכ"ל ומייסד מטא (לשעבר פייסבוק) מארק צוקרברג חשף במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי) את השינויים הצפויים בפלטפורמות של החברה, והאופן בו מערכות בינה מלאכותית ישנו את אופן צריכת התוכן שלנו. בראשית הפוסט שכתב, ציין כי מספר המשתמשים החודשי בשירותי החברה עומד על למעלה מ-3.6 מיליארד בני אדם, כאשר הנתונים הללו ממשיכים לגדול. עם זאת, הם ציינו כי צפויה ירידה מסוימת בפעילות החודשית ברשתות החברתיות, זאת עקב חסימות אינטרנט הקשורות למלחמה באוקראינה

שינוי משמעותי: המהפך שצפוי באופן בו אנחנו משתמשים בפייסבוק
סוגרת את החשבון: סמנכ"לית התפעול של מטא הודיעה על פרישתה
בוטים משודרגים ותרגום בזמן אמת לשפות שונות: צוקרברג חשף פיתוחים חדשים

הדברים נאמרים ברקע הדוחות הכספיים המדאיגים של החברה, שרשמה לראשונה הפסדים. בהמשך הפוסט, צוקרברג חשף את השינויים הצפויים בפעילות, במסגרת שני תחומים - ה-Reels ותחום המטאוורס. בנושא הרילס (Reels) - הסרטונים הקצרים שמטא פיתחה ככל הנראה על מנת להתחרות בטיקטוק - ציין כי "ברבעון הזה נרשמה עלייה של למעלה מ-30 אחוזים בזמן שאנשים בילו מול הרילס בפייסבוק ובאינסטגרם".

פייסבוק שינתה את שמה ל-Meta. צילום ארכיון: רויטרס

הוא חשף כי החברה מתכננת להכפיל עד סוף השנה הבאה את כמות התוכן שהבינה המלאכותית מציגה למשתמשים בפייסבוק ובאינסטגרם, על אף שנוצר על ידי אנשים ועמודים שאינם עוקבים אחריהם. עם זאת, צוקרברג הדגיש כי "תוכן של אנשים שאתם מכירים יישאר חלק משמעותי מחווית השימוש, וחלק מהתוכן המובחן ביותר שלנו, אבל נוכל להוסיף אליו תוכן מעניין מהרשתות השונות שלנו".

"כ-15 אחוזים מהתוכן המוצג בפיד הפייסבוק, וקצת יותר מזה באינסטגרם, מבוסס על המלצות של בינה מלאכותית, ומגיע מאנשים, קבוצות וחשבונות שאתם לא עוקבים אחריהם", פירט, "אנחנו מצפים שהמספרים האלה יוכפלו, ויותר מכך, עד סוף השנה הבאה".