עפרה שטראוס ממוקמת ברשימת  50 הנשים החזקות ביותר בעסקים של מגזין פורצ'ן, היא עמדה בראש ארגון מעלה - עסקים מנהיגים אחריות חברתית; שירתה כנשיאת עמותת יסמין - עמותת נשות עסקים יהודיות וערביות; וכיו"ר לשכת המסחר ישראל אמריקה, בין שאר כובעיה. 

ביום שלישי בערב היא השיאה עצות לנשים צעירות שמחפשות לבנות קריירה בפסגת יזמות הנשים בתל אביב, בחסות הג'רוזלם פוסט ו-WE (יזמיות). 

  • תיהני ממה שאת עושה כרגע  - "אני מעולם לא חשבתי על הצעד הבא", אמרה שטראוס.
  •  תבני רשת קשרים - שטראוס אמרה שלאורך השנים היא פגשה אנשים מדהימים, ושהיא וידאה שמי שהיא ממש רצתה שיישאר בחייה, אכן יישאר. "הם המעודדים שלי והם הכיף שלי", היא אמרה לקהל. "יש לי רשת מדהימה של אנשים. יש כ"כ הרבה אנשים בכל מקום שיכולים להיות האנשים שלך… תהפכי אותם לשבט שלך".
  • תאהבי את מה שאת עושה - "גם היום, אני לא יכולה לחכות להתעורר בבוקר ולעשות את מה שאני עושה", היא אמרה. "בטח, לפעמים זה קשה. אבא שלי נהג להגיד שיש ימים שאת מרגישה שהכל נהדר, הכל מתקתק, ויש ימים שהכל נופל לך מהידיים. אבל כמו שסקרלט אוהארה אמרה, 'מחר הוא יום חדש", המשיכה שטראוס. "תמיד יבוא עוד יום. את זה אני יכולה להבטיח לך".
  • נסי לראות את חצי הכוס המלאה - שטראוס אומרת שלמדה כמה מהשיעורים הבסיסיים האלו בתפקידה הראשון באסתי לאודר בניו יורק, שם עבדה במשך ארבע שנים לפני שנכנסה להריון עם בנה הראשון וחזרה לארץ.  "ארבע השנים האלה באמת הראו לי מה זו מקצוענות - לחשוב יומם ולילה  איך אנחנו יכולים להשתפר עוד ועוד", היא אמרה. 

כשהיא הפכה ליו"ר בחברה של סבה וסבתה, אנשים נהגו לשאול אותה איך זה להיות האשה היחידה בחדר. בהתחלה היא לא הבינה את השאלה. "אני הגעתי לכאן, וזה לא היה עניין, אז למה הם שואלים אותי את השאלה הזו?", היא תהתה. אבל היא אמרה ש"לקח לי רק שתי דקות להבין: אם החדר ריק מנשים ואני לא רואה אותן סביבי, אז משהו באופן עמוק לא נכון".

אז היא התחילה לדבר על נשים, באופן ספציפי, ועל גיוון במקום העבודה באופן כללי. "אפילו לא ידענו איך להגיד בעברית 'דייברסיטי' (גיוון)", היא נזכרה. 

אבל שטראוס המשיכה בשלה. היא אמרה שהעצמת נשים אינה נוגעת רק לנשים אלא לחברה בכללותה; היא נוגעת לאמונה שלנשים יש זכות להיות בראש, ולהבנה שהן יכולות להצליח בתפקידי מפתח.