לאחר הניצחון בפריימריז ובחירתה לכהונה נוספת כיו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי פועלת לשנות דברים במפלגה. היום (חמישי) אושר תקנון הבחירות לרשימת המפלגה, אשר יעלה להצבעה ביום שני הקרוב, אך מלבד זאת, השרה מיכאלי פועלת לבצע שינוי מהותי במפלגה ולבטל את תפקיד המזכיר הכללי, בו מחזיק היום מי שהתמודד מולה על ראשות המפלגה - ערן חרמוני.

ההצעה לביטול התפקיד תועלה לאישור ועידת המפלגה ביום שני הקרוב, בכינוס מקוון של החברים. לאור כך, הגיב מזכ"ל המפלגה חרמוני וטען כי "מיכאלי בוחרת לנהוג בפלגנות ובנקמנות רק בגלל שהעזתי להתמודד מולה בבחירות דמוקרטיות".

בפתח דבריו מסר חרמוני כי "חבל מאוד שבזמן קריטי למפלגת העבודה ובעודנו נאבקים כדי לעבור את אחוז החסימה, במקום לאחד את המפלגה ולהתרכז בהצלחתה בבחירות, מיכאלי בוחרת לנהוג בפלגנות ובנקמנות רק בגלל שהעזתי להתמודד מולה בבחירות דמוקרטיות. במחטף לא חוקי, היא מביאה הצעה לביטול תפקיד ומוסד נבחר במפלגה דמוקרטית אשר קיים בה מיום היווסדה - תפקיד של איזונים ובלמים - כל זאת כאשר בעצמה טענה לפני שנה וחצי שלא ניתן לעשות שינויים מבניים במפלגה ערב בחירות". 

ערן חרמוני בפריימריז מפלגת העבודה (צילום: אבשלום ששוני)
ערן חרמוני בפריימריז מפלגת העבודה (צילום: אבשלום ששוני)

"קראתי ועודני קורא למיכאלי - קיימי בחירות דמוקרטיות לתפקיד במקום לנהוג בפחדנות ולבטל אותו מטעמים פרסונליים. כבר שנה וחצי שאני דורש ממיכאלי לעשות בחירות דמוקרטיות לתפקיד, והיא נמנעת מזה", הוסיף.

עוד הוא טען כי "לא רק שחסמה בחירות דמוקרטיות, למעשה היה מצב אבסורדי שהיא הביאה כל פעם הארכת כהונה שלי כדי למנוע בחירות דמוקרטיות, והיא הצביע בעד הארכת כהונה שלי, ואני הצבעתי נגד - כדי שיהיו בחירות דמוקרטיות כנהוג. גם עכשיו הצעתי לקיים בחירות".