יו"ר הרוח הציונית ושרת הפנים, איילת שקד, התראיינה הערב (שבת) בחדשות 12 והתייחסה למספר נושאים, וביניהם: החיבור שאותו ביעצה לאחרונה עם יועז הנדל, סוגית הישיבה בממשלה עתידית תחת נתניהו וכן תיארה כיצד הרגישה בממשלה בשותפות עם מפלגת רע"מ.

"הרוח הציונית": שקד והנדל רצים יחד; לא פוסלים ישיבה תחת נתניהו

סקר מעריב חושף: כך נראית מפת הגושים עם מפלגתם של שקד והנדל

"לא משנה מה אנחנו לא פורשים, אנחנו נצליח בגדול", אמרה שקד בפתח דבריה, "יש קהל רחב וגדול שהמפלגה הזאת זה הבית שלו. אנחנו רצים עד הסוף ולא מתחת אחוז החסימה. יש גם קהל של הציונות הדתית ממלכתית שמסתכלת על המאחד ולא על המפריד, ולא לוקחת חלק במסע השיסוי וההסתה שבצלאל סמוטריץ' עשה בשנה האחרונה. הקהל הזה לא רואה את הבית שלו עם בצלאל ובן גביר, אלא רואה את הבית הזה איתי ועם יועז הנדל, ועם עוד כוחות גדולים וחזקים מהציונות הדתית שיצטרפו אלינו".

לאחר מכן, התייחס לסוגיית הישיבה במשלה תחת נתניהו: "אנחנו הגענו להסכמה שאי אפשר להחרים מעל מיליון מצביעי ליכוד. בסוף אנחנו מדינה דמוקרטית, וצריך לקבל את ההכרעה של הבוחר. הוא עומד בראש מפלגה, ככל הנראה הגדולה ביותר, ואי אפשר להחרים אותם. אני אשת ימין, מעולם לא פסלתי את הליכוד ואני גם לא אפסול את הליכוד".

איילת שקד, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
איילת שקד, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"המנהיגים של הגוש שמאל-מרכז רוצים ממשלת אחדות, אבל פוסלים את נתניהו", הוסיפה, "אין ממשלת אחדות בלי הליכוד, פשוט תסתכלו על המספרים, אין דבר כזה. הציבור עייף מבחירות. את יודעת אנחנו בבחירות חמישיות, 15 מיליארד שקלים עלו לנו הבחירות ומה אפשר לעשות בכסף הזה הוא דבר בלתי סביר". 

"אנחנו נקים ממשלה רחבה, לא צרה של 61, ואנחנו נדע לאחד את הכוחות המרכזיים לממשלה ציונית לאומית גדולה", ציינה יו"ר הרוח הציונית, "אנחנו מפלגת ציר, אנחנו יושבים באמצע, בין המחנות, וזה התפקיד שלנו. אנחנו לא נלך עם צד אחד, אנחנו נחבר את שני הצדדים, כי אחרי שנה קשה אי אפשר להתעלם מהתחושות של האנשים, שחצי מהציבור הרגיש שגנבו לו את המדינה, שזו לא הממשלה שלו, ואני לא רוצה שהתחושות האלה יחזרו על עצמן. אני נותנת פה ערך והוא אחדות".

כמו כן, אמרה שרת הפנים: "אני בין הפוליטיקאים הבודדים שפשוט מנסים לייצב כאן ממשלה. בתחילת הדרך, עשיתי כל שביכולתי כדי שתקום ממשלת ימין לאחר הבחירות. סמוטריץ' סירב להפצרות נתניהו להקים ממשלה עם רע"ם, סער החליט לסרב להיכנס לממשלה עם נתניהו, ולא הייתה אופציה אחרת".

"הקמנו את ממשלת השינוי, כשהיא נפלה אני גאה שאני אולי מהבודדים בעיניי שהיה להם את האומץ להגיד ל-120 חברי כנסת, די עם הטירוף הזה. אי אפשר לקחת את המדינה שוב לבחירות. אני בהחלט חושבת שאם ימינה, תקווה חדשה וגם כחול לבן היו מצטרפות לגוש הימין, זו הייתה ממשלה רחבה, טובה, והיה אפשר להמשיך לתפקד בה, ולא היה שום צורך לגרור את המדינה לבחירות נוספות", ציינה שקד.

בני גנץ, גדעון סער (צילום: אבשלום ששוני)
בני גנץ, גדעון סער (צילום: אבשלום ששוני)

"אני עברתי שנה מאוד לא פשוטה ברמה האישית והפוליטית, כל חברי המפלגה שלי עמדו בלחץ יוצא דופן", טענה, "לחצים כאלה הם בדרך כלל לתקופות מסוימות לא לאורך שנה, קמפיין של הסתה, פייק ניוז, ולמרות שבאמת, בפעולות עצמן היינו ממשלה טובה ומתפקדת, לא פחות ימנית ממשלות נתניהו. לא הצלחנו בנראות להעביר את זה לציבור".

לאחר מכן אמרה כי "רה"מ לשעבר בנט תפקד יותר טוב מנתניהו והיה מצוין. אני חושבת שהוא היה הרבה יותר ימני. ראש הממשלה הראשון שעמד מול נשיא דמוקרט ואמר לו 'אדוני הנשיא, אני לא אנהל משא ומתן עם אבו מאזן, לא נפתח קונסוליה בירושלים'. הוא עמד על ערכיו בסיטואציה פוליטית מאוד לא פשוטה".

לסיום התייחסה יו"ר הרוח הציונית לישיבה בממשלה עם מפלגת רע"מ: "הרגשתי הרבה פעמים שזה מצב שהוא כמעט בלתי אפשרי. כשהם סירבו להצביע על חוק האזרחות או על תקנות איו"ש, זה מצב בעייתי, ולכן המסקנה מהשנה האחרונה, אין שום בעיה להשקיע בחינוך בתשתיות ובכבישים בחברה הערבית, המגזר הערבי הם אזרחי ישראל וכל עוד הכסף הולך למטרות אזרחיות זה בסדר גמור".