משטרת צרפת הודיעה כי עצרה בימים האחרונים כבאי מתנדב שהודה בהצתת שורה של דליקות יער בדרום־מזרח המדינה. את המעשה, כך דווח, עשה החשוד משום ש"רצה להרגיש את האדרנלין". החשוד, שזכה לכינוי "הכבאי הפירומן", הצית את השריפות במחוז ארו באמצעות מצית פעם אחת בחודש מאי וכמה פעמים נוספות בחודש האחרון.

התובע של העיר מונפלייה מסר כי הכבאי הודה בהצתת השריפות בשלושה אירועים שונים. לדבריו, "כשהכבאי נשאל לפשר מעשיו, הוא הסביר כי עשה זאת גם כדי לגרום למכבי האש להתערב באירועים ועל מנת להצילו מסביבה משפחתית מדכאת". אם הוא יורשע, צפוי הכבאי לרצות עד 15 שנות מאסר ולשלם קנס של 150 אלף יורו. 

"הכבאי הפירומן" עובד כיערן במשרה מלאה, ואחת ממשימותיו המרכזיות היא כיבוי שריפות. עורכת דינו אמרה לערוץ טלוויזיה צרפתי כי הוא "הביע חרטה כבדה ורגש כבד של בושה". לדבריה, "הוא התנצל בפני הכבאים שאיתם הוא עובד. מדובר באדם מאוד מסור לעבודתו, והוא הסביר כי מדובר בהתמכרות".

בתוך כך, דליקות גדולות פרצו לאחרונה בצרפת במהלך יציאתם של המוני תושבים לחופשה המסורתית בחודשי הקיץ. בעקבות שריפה שפרצה באזור העיר ולנס הופסקה תנועת הרכבות, דבר שגרם לשיבושים בתנועה של הצרפתים הנוהרים לאתר הנופש בדרום. גל חום נוסף של קרוב ל־40 מעלות צפוי בדרום־מערב המדינה.

דליקות התפשטו בימים האחרונים גם בטורקיה, ובתי מגורים ובית מלון עלו באש סמוך לעיר הנופש מרמריס. בינתיים גל החום שהשתרר בארץ בימים האחרונים צפוי להיחלש החל מהיום. על פי תחזית השירות המטאורולוגי בבית דגן, היום צפויה ירידה קלה בטמפרטורות והקלה בעומס החום. מחר וביום שלישי לא צפוי שינוי משמעותי במזג האוויר. עשרות צוותי כבאות והצלה וקק"ל, בסיוע ארבעה מטוסי כיבוי, נאבקו אתמול בשריפה שפרצה בשטח פתוח במתקן אדם, והחלה להתפשט בחסות הרוחות לכיוון שמורת נאות קדומים.

בתוך כך, על רקע גל החום רבים הגיעו לבלות בחופי הרחצה ובמקומות בילוי עם מים. כ־38 אלף איש נפשו בסוף השבוע בחופי איגוד ערים כנרת. מרשות הטבע והגנים נמסר כי כ־80 אלף מבקרים הגיעו לשמורות ולגנים הלאומיים וכ־6,500 לנו בחניוני הלילה של הרשות