הנסיעה המשותפת של מדריכים מפנימיית בויאר בירושלים לסיני הסתיימה באסון כבד, לאחר שביום חמישי, בעת שהיו בדרכם בחזרה מנואיבה למעבר טאבה, התרחשה תאונת דרכים קשה, שבה נהרגו יובל קשת (24) מחיפה ומתן לוזון (25) מפתח תקווה, אשר הובא אמש (שבת) למנוחות.

"המומים ומרוסקים": משפחותיהם וחבריהם של ההרוגים בתאונה בסיני סופדים בכאב

"מחכים לך בבית בפעם האחרונה": גופות ההרוגים בסיני הועברו לישראל

חמישה מחבריהם שהיו איתם ברכב ההסעות, שהתנגש חזיתית ברכב שנסע מולו, נפצעו בדרגות פציעה שונות. שישה מהנפגעים בתאונה, בהם קשת ולוזון, היו מדריכים בפנימייה. הם היו אמורים לשוב לארץ יום לפני כן, אבל לאחר שנהנו בטיול החליטו להישאר לילה נוסף בסיני, ובדרכם חזרה אירעה התאונה הקשה, ככל הנראה לאחר שאחד מכלי הרכב סטה מנתיבו.

"אנחנו לא מעכלים את האסון הכבד שפקד אותנו, אנחנו לא מבינים מה קרה. זה אובדן שפשוט לא נתפס. יובל הייתה מדהימה ומוכשרת", אמרו במשפחתה. אביה דני סיפר עוד כי יובל אהבה מוזיקה, ספורט ולצייר. "היא הייתה מאוד דומיננטית, ויחד עם זאת הייתה בה איזו תמימות במקביל", סיפרה ענבר זוננפלד, שריכזה בשבט כרמל של הצופים, המסונף לבית הספר הריאלי בחיפה, שבו יובל הייתה חניכה וגם הדריכה.

יובל קשת ז''ל (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
יובל קשת ז''ל (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

"היינו בהרבה טיולים ומחנות ביחד, ואני זוכרת אותה תמיד מוקפת חברות והיא הקיפה אותן. היא נלחמה עבור החברים שלה. תמיד היה לה מה להגיד, הייתה מאוד ערכית, דעתנית, אבל לעניין. מאוד ברורה, כנה ואמיתית. בשבט מתקשים עדיין לעכל את הבשורה הקשה". חברה נוספת סיפרה כי יובל "הייתה מתוקה אמיתית. פייטרית אמיתית. עמדה על שלה ועל מה שחשוב, כזאת שלא מוותרת. היא הייתה תמיד מחויכת, מצחיקה כזאת, עם צחוק שהדביק את כולם". גם בקרב בני משפחתו וחבריו של מתן לוזון התקשו לעכל את הבשורה הנוראית.

"מתן הוא האח הקטן, בן הזקונים, ילד שנקרא מתן כי אמא שלי חיכתה הרבה זמן בשבילו. היא קיבלה מתנה מאלוהים ולכן קראה לו מתן", סיפרה אחותו הגדולה סמדר בן עמי. "תמיד רצה לעזור, תמיד עם חיוך על הפנים. שנון, חכם, מצחיק, איש חינוך, שבחר בחינוך כדי לתת בחזרה לעולם. אנחנו שבורים והמומים ולא מבינים שזה קרה לנו, לא יודעים איך להמשיך את החיים בלעדיו".

מתן לוזון ז''ל (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
מתן לוזון ז''ל (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

מזל, אמו של מתן, אמרה בקול שבור: "מתן היה חניך בבויאר במשך שש שנים, מכיתה ז' עד י"ב. הוא אהב את זה, הוא סגר מעגל וחזר לשם כמדריך. היה במשך שלוש שנים מדריך שם. מתן היה ילד עם חיוך נצחי, לכולם הוא עזר, בכולם הוא תמך, כולם אהבו אותו. מה שאנחנו היינו צריכים בבית מתן עשה.

"לפני הטיול יצא לנו לבלות איתו. אני, אבא שלו והוא ישבנו במסעדה. ביקשנו ממנו שישמור על עצמו. מתן התקשר מסיני ואמר שהוא נהנה שם. ביום התאונה בעלי ראה את הדיווח עליה. לא רציתי להאמין. ניסיתי לא לקלוט. שוטר התקשר ואמר שהוא רוצה להגיע אלינו, ואז והגיעה הבשורה הגרועה מכל".

ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג ספד ללוזון ואמר כי מדובר באירוע קורע לב וקשה לעיכול. "מתן שימש מדריך בפנימייה בירושלים ובגיל 25 חייו ועתידו נגדעו ברגע אחד", אמר.