בלדה מרגשת מבית היוצר של מאור אדרי נגעה לי השבוע בנשמה בשל טקסט הפרידה המלנכולי, הביצוע המרגש והלחן (של אדרי) שמושך את האוזן והקשב מהרגע הראשון.

"חצי לב", השיר החדש, כולל את כל האלמנטים שלהיט צריך להכיל: טקסט נוגע, לחן שמפוצץ בפזמון, הפקה מוזיקלית של רוקנ'רול עם סלסולי קולו המצוין של אדרי והמון כנות. אדרי חוזר למקורות הנשמה וזה הכי טבעי לו.

ממתק נהדר השיקו השבוע ישי לוי ובנו, הזמר אושר לוי, כששחררו את הדואט "לך תתחתן", שמלבד שהוא בעל קצב ים תיכוני אסלי וקליט, הטקסט המחאתי שבו על יוקר המחייה רלוונטי מתמיד ("30 שנה חלפו להן במהירות מופרזת, מתבגרים אך שום דבר לא השתנה, הכל לחוץ אפילו המשכנתא מטורפת, מרגיש שחי במתח של עכבר מעבדה"). 

השילוב ההרמוני והקולי בין האב לבנו מדויק והכימיה המחשמלת ביניהם בולטת (לא שלא בהכרח קורה בין אב שמבצע דואט עם בנו) והדמיון הקולי של אושר לאביו די בולט (כנראה עובר בגנים).  הייתי רוצה לשמוע יותר שירים מקוריים מסוג זה.

מאד אוהב את השירים שגלי גבעון מוציאה, היא גם שולטת היטב בכל ניואנס קולי, גם השירים הבינלאומיים שלה תפורים למידותיה וגם היא לא מנסה להיות מובלת אחרי טרנדים אלא דוגלת בלהוביל ולהביא ווייב אישי ואמירה מקורית עם עוצמה ושליטה נונשלנטית ותנועה חופשית בכל פרמטר של השיר. השבוע הוציאה את "Better" ואתם מוכרחים לשמוע.

"יאללה רוקנרול" הוא שם השיר החדש של ליאל נחתום. אל תטעו, אין שום קשר בין השיר לרוקנ'רול, לפחות לא קשר מוזיקלי, על אף שיש בו קצת אלמנטים רוקיים והוא נחתם עם סולו גיטרה רוקי אבל לא כפקטור עיקרי וזה בטח לא שיר רוק בהגדרתו הבסיסית. מדובר בבלדת אהבה סטנדרטית ביותר מסוגת שיברון לב, כשנחתום, בסלסוליה הידועים, שרה את נשמתה בפזמון קליט.

זה לא אחד השירים המעניינים ששמעתי והוא לא שונה מאלף שירים בסגנון, אבל הגימיק עובד וזה שיר שכיף להאזין לו (גם אם סיכוייו להפוך ללהיט קלושים) – אז מה רע?

ועכשיו שני טאלנטים מ"הכוכב הבא":

השיר הכי טוב ששמעתי בשנה האחרונה הוא ללא ספק "מיכל" שביצע אליאב זוהר בשלב האודישן: יש בו גם טקסט מצוין, גם לחן קליט ומלודי עם פזמון ממכר, ביצוע נהדר ולא מונוטוני אלא מדויק להפליא ומצמרר. מלבד העובדה ששירי שיברון לב תמיד עובדים, זוהר, באומץ רב, לקח את הסיכון וביצע שיר מקורי בבכורה בטלוויזיה ושרף את המסך והשופטים (ובצדק).

העיבוד הנהדר של שמוליק דניאל שנע בין מוזיקה קלאסית למוזיקה אוריינטלית עם נגינת עוד של לא אחר מאשר עמיר בניון (כן, עמיר בניון הענק) משרתים היטב את השיר ויוצרים שיר שראוי חד משמעית להפוך ללהיט מדינה.

עוד מי שעבר את שלב האודישן הוא אליאור זנדני שהשופטים השוו במראהו ובמנעדו הדיבורי למשה פרץ, שאביו של אליאור הוא מנהלו האישי. זנדני הוציא השבוע שיר חדש ורומנטי – "כנפיים". אליאור שר טוב אבל בשיר נדמה כי הוא לא נותן את 100% מקולו ולא מוציא מעצמו את כל היכולות הטמונות בו. השיר, רומנטי מאד ואיכותי, מתאים היטב להוויה שלו.

זה לא שיר שייזכר יותר מדי אבל הוא טוב לרפרטואר וכולי תקווה שככל שהוא יתקדם בתכנית, זנדני יוציא מעצמו יותר ממה שהוא נותן בשיר הזה כי יש לי תחושה שהוא מסוגל להרבה, אם רק יגבש מספיק את האישיות האומנותית שלו. כרגע הוא עוד בדרך, עדיין לא שם, לטעמי.