לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. מועמדים רבים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין בכנסת ה-25. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שעשויים להיות חברי הכנסת הבאים של ישראל במסגרת פרויקט "הכר את המועמד". והפעם: יאיר טרצ'יצקי.

יאיר טרצ'יצקי, 42, מתמודד ברשימת מפלגת העבודה

מי אני?

"יאיר טרצ'יצקי, יו"ר ארגון העיתונאים לשעבר. אבא של נדב ונמרוד, אוהד שרוף של הפועל חולון בכדורסל, חובב משחקי מילים ועמוק בלב עדיין חניך בנוער העובד והלומד. מאחוריי יותר מ-25 שנים של עשייה ציבורית - כמחנך, אקטיביסט, עיתונאי חברתי בכלי תקשורת מובילים, מייסד ויו"ר ארגון העיתונאים, חבר בנשיאות מועצת העיתונות ולוחם למען דמוקרטיזציה בהסתדרות".

"מדוע אני מתמודד? אני מרגיש שזה המשך ישיר של 25 שנים של עשייה ציבורית. החלפת ממשלת נתניהו היתה הישג, אבל ברמה החברתית-כלכלית קיבלנו את אותה גברת בשינוי אדרת, ואני רוצה לרתום את הידע, הכישורים והניסיון שלי כמנהיג עובדים כדי לשנות את זה".

למה לבחור בי?

"כי אני יכול להכניס דם חדש לסיעה בכנסת אבל חבר במפלגה כבר קרוב לעשרים שנה ולא איזה כוכב שמוצנח משום מקום; בגלל תפיסת העולם הסוציאל דמוקרטית; בגלל עשייה ציבורית מגוונת ואפקטיבית בעמדות של מנהיגות, ניהול והשפעה - בין היתר כיו"ר ארגון העיתונאים; בגלל ההתנהלות השקופה, המשתפת והאחראית ששמה במרכז את הערכים ואת הציבור; בגלל שאם השמאל רוצה להתחזק ולחבר אליו את הציבור הוא צריך לבנות מחדש את הקשר עם העבודה המאורגנת, להיאבק על הזכות להתפרנס בכבוד ולהכניס לעמדות מפתח מנהיגי עובדים".

פרט שלא ידעתם עלי

"הגעתי כנער לדרגת מועמד לאמן בשחמט, וזה מאוד עיצב את העשייה הציבורית שלי - לימד אותי לראות עשרים צעדים קדימה, לחשוב אסטרטגית ולא רק טקטית, להיות נכון לעשות הקרבות, לתפקד באופן שקול ומחושב גם כשאני בעמדת נחיתות".