בכל שוק, מאוד מועיל להקשיב ללקוח, ושירל עודד, סמנכ"ל איקומרס ודיגיטל בקבוצת החברות אסתי לאודר ישראל, הסבירה שחברת אסתי לאודר הבינה מוקדם מאוד שהמגפה כאן כדי להישאר ושהיא תעורר גלים שיורגשו אחרי הקורונה. עודד דיברה בפסגת יזמות נשים בתל אביב ביום שלישי בערב. 

"שבועיים אל תוך המגיפה הבנו שאנחנו צריכים להגביר את הפעילות שלנו באונליין", היא אמרה. "יש נשים שקנו לפני המגיפה רק באונליין. יש שקנו רק באופליין והיום ניתן לומר שיש גם את אלו שנוהגות גם כך וגם כך. זה הנורמלי החדש". 

כדי לשמר את חווית החנות, גם בעולם דיגיטלי, החברה העבירה חלק מהעובדים, שהיו רגילים עד הקורונה לעבוד בחנות, לתוך עולם האונליין, כדי לספק ללקוחות את אותה חווית לקוח, כפי שהיו עושים פנים מול פנים, אבל באונליין. 

"אין דרך חזרה מהנורמלי החדש הזה. זה עניין של איך אתה גורם ללקוחות להרגיש", היא הוסיפה, כשהיא מנידה בראשה לעבר מרגלית.   

החלטה כזו של הלקוחה עשויה לא להיות מודעת; ואמנם, רוב ההחלטות שלנו - 80% - מתקבלות ללא שליטה מודעת, לדברי לירז מרגלית, פסיכולוגית דיגיטלית ומייסדת שותפה של Topicx, פלטפורמת מחקר שוק מונעת בינה מלאכותית. 

"אנחנו אוהבים לחשוב שאנחנו בשליטה, שיש לנו רצון חופשי, אבל רוב ההתנהגויות שלנו נעשות בשל גורמים בסביבה שלנו," הסבירה מרגלית. הבנה כזו, היא אומרת, יכולה לסייע לחברה לקבל החלטות אסטרטגיות; למשל, חברת גיימינג יכול להחליט מתי לגרום לשחקן להפסיד כדי שימשיך לשחק. 

ואמנם, ניסוח נורמה חדשה אינו עניין פשוט. מיכל זיסו, מנכ"לית ZISO ו-the Sleep, יודעת זאת היטב. 

"המחשבה על חלל יכולה להכין אותנו לעתיד כדור הארץ," היא הסבירה. "המוח שלנו מחווט לביטחון, ומה שלא בטוח הוא שינוי. אני נכנסתי לתעשיית החלל כי הבנתי זאת …. אנשים מגוונים יותר נהיים אסטרונאוטים, כך שהסביבה שלהם צריכה לא רק לתחזק אותם… אנחנו צריכים גם לדאוג לרווחתם." 

זיסו אמרה שכשמתכננים עבור חלל, צריכה להיות שיטה חדשה לאכילה, שינה, ואפילו נשימה. ואמנם, החברה שייסדה, the Sleep, פורצת דרך ופיתחה את תחום העיצוב מוכוון-האנוש בחלל, בדגש על שינה.  

"בחלל, יש לנו את הגביע הקדוש של קיימות", היא אמרה. הסוג הזה של ארכיטקטורה במעגל סגור וחשיבה כזו יכולים לעזור לנו לעצב כאן על פני כדור הארץ, ולהתכונן לתקופות שאולי יהיה זיהום או סגר".