לפני מעט יותר משבוע שודר פרק ההחלטה האחרון של תוכנית הריאליטי של קשת 12 "חתונה ממבט ראשון", בו שני הזוגות הנותרים סיפרו על החלטותיהם ומה קורה איתם שבעה חודשים אחרי. ואמש שודר פרק מפגש כל הזוגות, שלראשונה בישראל נערך עם משתתפי כל חמשת העונות ששודרו בארץ עד כה.

במקביל התיעוד של מתמודד האח הגדול נתנאל רודניצקי כשהוא מצדיע במועל יד, זאת לאחר שראה את דיאן מסירה שפם, עורר סערה ברשתות החברתיות, ודרישה לתגובה חריפה מהפקת התוכנית, שכן במקרי עבר בעולם הוחלט על הדחתו של המתמודד. לצד ההצדעה, הוא אף אמר לדיאן "תעשי ככה עכשיו, הייל היטלר". 

תקרית חריגה בבית האח הגדול: האם נתנאל רודניצקי יודח?

"השגרה תקטע": הפקת האח הגדול בהתייחסות ראשונה לסערה שעורר נתנאל

בעקבות האירועים הוחלט בהפקת "האח הגדול" לא להדיח את המתמודד ולהודיע כי "שגרת הבית תקטע, ויתקיים דיון מעמיק בנושא עם הדיירים בהובלת אורנה בן דור - יוצרת קולנוע וטלויזיה, בת לניצולי שואה, במאית הסרט "בגלל המלחמה ההיא", אשר עוסקת רבות בנושא השואה ביצירותיה".

נראה כי בשיח סביב האירועים בבית המצולם במדינה, הצופים התעניינו במתרחש בנווה אילן, ומשדר "האח הגדול" ב"רשת 13" ניצח בגדול את מפגש כל הזוגות של "חתונה ממבט ראשון" ב"קשת 12". 

"האח הגדול" גרף אמש 20.6 אחוזי רייטינג ו-543 אלפי צופים, בעוד מפגש כל הזוגות של "חתונה ממבט ראשון" קיבל 16.8 אחוזים ו-426 אלפי צופים בלבד.

ברצועת החדשות, הובילה אמש מהדורות "קשת 12" שקיבלה 12.3 אחוזי רייטינג ו-295 אלפי צופים על מהדורת "רשת 13"  שקיבלה 9.1 אחוזי רייטינג ו-254 אלפי צופים.

בשעות הפרה-פריים שלפני החדשות הובילה "קשת 12" השידור האחרון של "פגוש את העיתונות" בהובלת רינה מצליחה שהביאה למסך 8 אחוזים, בעוד הזכיינית "רשת 13" ששידרה את "המטה", קיבלה 7.3.