קליפ הזוי שצולם ברוסיה, שם אחד התומכים של העריץ ולדימיר פוטין, לקח את ההערצה שלו צעד אחד יותר מדי קדימה, וצילק את גופו כאות אהדה לנשיא הרוסי. בסרטון שעלה לרשת, תועד האיש כשהוא יושב על הרצפה ונשען לאחור, בזמן שאחד מחבריו צורב את עורו עם ברזל לוהט בצורת האות "Z".

האלמוני קם על רגליו וקפץ משמחה במקום רגע לאחר שהברזל נגע בו. הוא נשמע שר ברוסית בזמן שאחרים נשמעים צוחקים ברקע. תחת הסרטון נכתב: "אנשים ברוסיה מביעים את תמיכתם בפלישה לאוקראינה ומסמנים את עורם עם ברזלים לוהטים". בהמשך הסרטון ניתן להבחין באות Z על חזהו של האיש, שהפכה להיות מזוהה עם כוחותיו של פוטין.

*** תמונות קשות לצפייה **

הסרטון הפך מאז לוויראלי, ונצפה למעלה מ-200 אלף פעמים. הוא גרף מאות תגובות כשרובן של גולשים שהזדעזעו מהמחווה. "כמו בהמות במערב הפרוע", ציין אחד הגולשים. "אני לא מבין למה אנשים משקיעים כל כך הרבה אנרגיה בשנאה אחד לשני". גולש נוסף הגדיר את המשתתפים בסרטון בתור "פאשיסטים" בעוד שאחר הגיב: "בפעם הבאה צריכים לעשות לו על המצח, כדי שכולם יוכלו לזהות אותו ממרחקים".

האות Z הפכה להיות מזוהה עם כוחותיו של פוטין (צילום: צילום מסך מתוך טוויטר)
האות Z הפכה להיות מזוהה עם כוחותיו של פוטין (צילום: צילום מסך מתוך טוויטר)

מאז תחילת הפלישה בחודש פברואר, האות Z הפכה להיות מזוהה עם כלי הרכב, השריון והטיס של הכוחות הרוסים שפועלים באוקראינה. בקרמלין מעולם לא ציינו מה פשר הסימון על הכלים, מה שהוביל לשלל תאוריות שונות – כגון סימון מניעת ירי דו-צדדי, סימון טקטי ואפילו רפרנס לצלב הקרס הנאצי.