ישנם מספר גורמים המעידים על תוצאות כירורגיות מוצלחות (או לאו) שניתן לשים לב אליהם דרך תמונות "לפני ואחרי" ניתוח חזה:

צלקות
בעוד שהשאיפה בכל הליך כירורגי היא להגיע להצטלקות מינימלית, במקרה של הגדלת חזה, חשוב להבין כי על החתך להיות בגודל מספק על מנת להחדיר את השתל בבטחה. השתלים יכולים להיקרע או להינזק בעת ההחדרה, במקרה של חתך קטן מדי, מה שעלול לגרום למראה מעוות של השד ולהוביל לשלל סיבוכים בשלב מאוחר יותר.

כאשר בוחנים את הצלקות, מומלץ להתמקד במיקום שלהן ובאופן ההחלמה ולאו דווקא בגודל הצלקת, תוך התחשבות בזמן שבו נלקחה התמונה לאחר הניתוח. על הצלקות להיטמע בקמטי העור הטבעיים בחזה, ולהעשות בצורה שתביא לצילוק נמוך ככל הניתן, כמובן שישנם גורמים הקשורים למנותחת הספציפית והם קשורים בגנטיקה (כל אדם מגיב אחרת לחתכים בעור), עישון (שמקשה על העור להחלים באופן כללי ועל כן יוצר צלקות חמורות יותר), וכן המצב הבריאותי הכללי.

העדר סימני מתיחה
סימני מתיחה הם תוצאת לווי די נפוצה לאחר ניתוח הגדלת חזה. הסימנים מופיעים כאשר השתל יוצר לחץ גבוה על העור והרקמות הרכות או כאשר השתל ממוקם בצורה לא אופטימלית בחזה (מעל שריר לדוגמא). כל זאת ימנע אם הניתוח יתוכנן בצורה נכונה, תוך התחשבות במימדי הגוף ובבחירת שתל בגודל הנכון.

תוצאות סימטריות 
אסימטריה טבעית בשדיים קיימת אצל כל הנשים ומתבטאת בצורות ובמידות שונות, בין אם מדובר בהבדלי גודל, צורה או מיקום השדיים. תיקון אסימטריה בחזה היא סיבה נפוצה לביצוע ניתוח שתלים. תמונות "אחרי" המציגות תוצאות סימטריות הן אינדיקטור מרכזי להליך ניתוחי מוצלח.

יש לזכור כי שדיים לעולם לא יהיו זהים לחלוטין, גם לאחר הניתוח, אך התוצאות עדיין צריכות להיות קרובות ככל האפשר. על השדיים להיראות באותו גודל ובאותה צורה, להיות בעלי מיקום פטמה סימטרי, וקווי מתאר צדדיים דומים במיקום השד על החזה.

שתלים היושבים מעל לקפל התת שידי (Inframammary fold)
קפל השד התחתון הוא הגבול התחתון של השד והנקודה שבה החצי התחתון של השד מתחבר לדופן בית החזה. כאשר השתל גדול מדי לכיס השד (וגורם לדילול העור מעל לשד), או מוחדר דרך חתך לאורך הקפל התת שידי בצורה לא טובה, ייתכן שהשתלים יבלטו החוצה, או ישקעו מתחת לקפל טבעי זה.

מטרת השתלים היא ליצור לשדיים מראה מלא וזקוף יותר, ויש לזכור שלעיתים משולבת הרמת חזה. בכל אופן מומלץ לחפש תמונות המראות שהשדיים יושבים על הקפל עצמו או מעליו, בעוד, כמובן, שעדיין נראים טבעיים.

גודל, צורה ומיקום השדיים פרופורציונליים לגוף
כשמדובר בשתלים, הגודל הרצוי ישתנה, כמובן, בין מטופלות. אך לבסוף, ללא תלות בגודל השתל, על התוצאות להראות טבעיות ומתאימות לגוף האישה. כשמסתכלים על לפני ואחרי, חשוב לקחת בחשבון את האנטומיה, צורת החזה ותנוחת הפטמה של המטופלת. שתלים גדולים באופן לא פרופורציונלי מובילים לסיבוכים רבים ביותר, ויש לייעץ למטופלים על כך לפני הניתוח.

*התוכן בערוץ זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי.