שנת הלימודים כבר מתקרבת ובנוסף לקניות הציוד לבית הספר, הורים רבים מנצלים את ימי החופש הגדול לעיצוב ושדרוג חדרי הילדים והמתבגרים. בטרם נצא לדרך, חשוב להבין מה הם השינויים שנרצה לבצע בחלל, מה סגנון העיצוב שנבחר ולהיערך לכך בהתאם. תכנון נכון ומדויק של החלל יבטיח שניצור עבור דור ההמשך חדר נעים ומרווח שכיף לשהות בו בכל שעות היום.

חדרי ילדים NIDI kids לטולמנ'ס דוט (צילום: יח''צ)
חדרי ילדים NIDI kids לטולמנ'ס דוט (צילום: יח''צ)

בחנויות הריהוט לחדרי הילדים מוצעים כיום שלל מיטות ילדים ונוער, ספריות, שולחנות כתיבה, ארונות ושידות שיככבו בחלל של הקטנטנים והמתבגרים. ברשתות הלבשת הבית תגלו מצעים וכלי מיטה שיספקו זריקת צבע וטאצ' אישי. אם החלטתם ללכת על זה בגדול תוכלו לחדש את קירות החדר בגוונים חדשים ובריצוף שישתלב בהרמוניה בחלל.

חדר ילדים שלם בתוך יחידת קיר מתקפלת, MILANO SMART LIVING (צילום: יח''צ)
חדר ילדים שלם בתוך יחידת קיר מתקפלת, MILANO SMART LIVING (צילום: יח''צ)

כדי להבטיח שתעשו את זה נכון חשוב להקפיד על כללי ברזל בעיצוב החדר "כשמדובר בחדר ילדים, כדאי לברר איתם מה הצרכים שלהם" אומרת מעצבת הפנים שרון דוד. "לכל גיל יש את הצרכים השונים שלו ויש לתת על כך דגש. יחד עם זאת ישנם את פריטי החובה כמו: שולחן להכנת שיעורים ולמחשב, מיטה, ארון בגדים ומקומות אחסון לספרים, משחקים ודברים אישיים".

חדר ילדים בעיצוב סיסי ארזי (צילום: אורן עמוס)
חדר ילדים בעיצוב סיסי ארזי (צילום: אורן עמוס)

בעיצוב החדר חשוב לתת ביטוי נרחב לתחומי העניין והתחביבים של הילדים. בררו איתם מה הם אוהבים ואפשרו להם להביא לידי ביטוי את עולמם הפנימי. רבים מהילדים חובבים דמויות סדרות קומיקס, נסיכות, מכוניות, מטוסים ומדע בדיוני. שילובם בעיצוב הכולל של חדר יאפשר לילדים והילדות להרגיש בבית ויסייע להם ליצור תחושת שייכות אמיתית. את הנגיעות הללו תוכלו לספק באמצעות אלמנטים עיצוביים, טפטים, כלי מיטה, שטיחים, וילונות ותמונות. 

ריצוף של אלוני בחדר ילדים בעיצוב שרון דוד (צילום: אלי מויאל)
ריצוף של אלוני בחדר ילדים בעיצוב שרון דוד (צילום: אלי מויאל)

את הצבע הנבחר שיככב על הקירות, תוכלו לבחור בהתאמה למניפת הצבעים שתשלוט בעיצוב החדר. לא חייבים להסתפק בצבע אחד ותוכלו לשלב בין גוונים היוצרים טקסטורות שונות ויוצרות הצללות או תחושת מרחב. קיר כוח יתרום את חלקו בעיצוב החדר, יאפשר לכם לגוון במרקמים השונים וליצור עניין וייחודיות.

צבעי נירלט בחדר ילדים בעיצוב שלומי בוטנסקי (צילום: יואל אלוויה)
צבעי נירלט בחדר ילדים בעיצוב שלומי בוטנסקי (צילום: יואל אלוויה)

למיקום הרהיטים חשיבות רבה "את המיטה כדאי למקם בפינה אלכסונית מול הדלת, כך שהיא לא תחסום את הכניסה והחלל שבחדר ינוצל בצורה מקסימלית ונכונה" אומרת דוד. לדבריה חשוב ליצור בחדר מקומות אחסון רבים שיסייעו לנו להתמודד טוב יותר עם בלגן "כשמדובר בילדים, לא חייבים להשתמש בארון גדול רק לאחסון בגדים. ניתן לנצל את המקום לאחסון נעליים, צעצועים, ספרים ומשחקים בחלקים אחרים בארון". חשוב להקפיד לאחסן את כל הדברים במדפים, סלים וארונות סגורים בכדי לא ליצור עומס בחדר.

איכשהו מסיבה לא ברורה, לחדרי ילדים ונוער יש נטייה להיות עמוסים ומבולגנים. על מנת לסייע לילדים וגם לכם, לשמור על הסדר, הארגון והציוד שבחדר הקפידו לשלב בעיצוב החלל מקומות אחסון רבים. כיום ישנם פתרונות עיצוביים רבים הכוללים מדפים ומקומות מסתור בהם תוכלו לאחסן צעצועים, משחקים, קונסולות, ספרים וציוד. חשוב להקפיד לסדר את כל השלל והרכוש באופן כזה שיאפשר לילדים למצוא את מבוקשם מבלי שיקראו בכל רגע לאחד ההורים שיסייע בחיפוש אבדות.

דלתות שקטות לחדרי ילדים ULTRA QUITE, דלתות חמדיה (צילום: אלי גרוס)
דלתות שקטות לחדרי ילדים ULTRA QUITE, דלתות חמדיה (צילום: אלי גרוס)

הקפידו למקם את שולחן הכתיבה עם הפנים לדלת, כך שהילד או הילדה ייראו את מי שנכנס לחדר. מסביב לשולחן מומלץ למקם מדפים או רהיטי אחסון, בין אם תלויים מעל השולחן או ממוקמים מצדדיו. במדפים החשופים והפתוחים ניתן למקם ספרים, בשמים, בובות, איפור ותכשירים שמתבגרים ומתבגרות משתמשים על בסיס יומי והגישה אליהם תהיה נוחה וקלה.

אם בחרתם ברהיטים נפרדים ולא במערכת תואמת, הקפידו ליצור סינרגיה בין פריטי העיצוב, כך שישתלבו בהרמוניה בקו העיצוב הכללי של החדר. ודאו כי לילד יש מרחב פרטי רחב דיו בחדר שמאפשר לו להנות בחלל. ניתן לשלב בעיצוב חדרי דלתות שקטות שמונעות רעשים ויוצרות תחושה אינטימית והפרדה בין חללי הבית.

כלי מיטה ומצעים לחדרי ילדים, גולף אנד קו (צילום: עידו מלכה)
כלי מיטה ומצעים לחדרי ילדים, גולף אנד קו (צילום: עידו מלכה)

כשהילדים גדלים הם הופכים למתבגרים בעלי טעם ואופי שונה. זאת גם הסיבה שכשמעצבים חדר לילדים חשוב לקחת בחשבון שעלינו לעצב אותו כך שיהיה קל לבצע שינויים כשהם יהפכו לבני נוער עם עולם פרטי ושונה לחלוטין מזה שליווה אותם בשנות הילדות.