בבית משפט השלום בראשון לציון הוגש ביום שישי כתב אישום כנגד צעיר בן 30, תושב פתח תקוה, המייחס לו עבירות של פגיעה בפרטיות, ניהול, החזקה ושימוש של מאגר מידע, עשיית פרסומת לסחר בסמים, תיווך בעסקי סמים, הטרדה באמצעות מתקן בזק, שיבוש מהלכי משפט ועבירות על פקודת הטלגרף האלחוטי.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי חטיבת התביעות של יחידת להב 433 במשטרה, מדובר בפרשה, במסגרתה הופצו לתושבי ישראל הודעות SMS המציעות מכירת סמים מסוג קנאביס כמעט באין מפריע וללא רישיון, בניגוד לפקודת הסמים. ההודעות הכילו תוכן פרסומי מפורש על סוג הסם המוצע למכירה, והמסרונים נשלחו בתפוצה רחבה מאוד, ללא כל אבחנה לגבי זהות הנמענים. 

הפרשה, שזכתה לכינוי "ריקוד המכונה", התעצמה אודות למכונה המאפשרת שליחת הודעות SMS ו-MMS בקצבים גבוהים למנויים רבים במקביל. על פי כתב האישום, הנאשם החזיק בהתקן נייד הכולל פרטים אישיים של עשרות אלפי אנשים. הוא ניהל את מאגרי המידע והשתמש בהם על מנת להפיץ את אותם מסרונים באמצעות המכונה המתקדמת.

הנאשם, כך עולה מכתב האישום, תיווך בסמים מול סוחרים, ודאג להפצת ההודעות לכל מי שהיה ברשימותיו. כמו כן, הוא ייבא ארבע מכונות בעלות של 13,820 דולר, ואף ביקש מהחברה שממנה רכש את המכונות לפצל את החשבונית לארבעה משלוחים נפרדים. שתיים מהמכונות רשם על שם אשתו, כמי שלכאורה הזמינה את המכונות.

הנאם הצהיר כי מדובר במכונות ששווין 380 דולר בלבד, וכי עשה את פיצול החשבוניות כדי להימנע מתשלום מס. אולם, חוקרי הסייבר של יחידת להב 433 הצליחו לייצר תשתית ראייתית הקושרת אותו לשני סוחרי סמים, שנעצרו לפני כשבועיים. על פי כתב האישום, הוא תיווך בעסקי סמים, בניגוד לטענתו במהלך החקירה, שבסך הכול שימש כפלטפורמה להפצת הודעות, ללא קשר או ידיעה על סחר בסמים.