ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט, תקף היום (ראשון) את יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, במהלך ישיבת הממשלה והדיון על הקמת אזור תעשייה בגבול ירדן-ישראל. "היה נתק קשה עם ירדן במשך שנים כי קודמי בתפקיד העלה ציוץ לאינסטגרם עם תמונה עם מאבטח שבטעות הרג ירדני. בשביל פוסט באינסטגרם פגענו בקשר עם ירדן למשך שנים", אמר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מחבק את המאבטח זיו (צילום: חיים צח, לע''מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו מחבק את המאבטח זיו (צילום: חיים צח, לע''מ)

כזכור, בשנת 2017 פורסם כי פועל ירדני שעבד בביתו של אחד מעובדי השגרירות הישראלית, תקף את אחד המאבטחים ונורה למוות.  הפועל, נער בן 17, החליף ריהוט במגורי השליחים, הסמוכים לשגרירות בעמאן, כאשר לפתע הוא התגנב מאחורי המאבטח והחל לדקור אותו עם מברג שהיה בידו. איש האבטחה פתח ירה לעבר הפועל והרגו. בנוסף לכך, מהירי נהרג גם בעל הבית, רופא ירדני, שהיה במקום והמאבטח נפצע באורח קל.

בעקבות כך, מלך ירדן עבדאללה תקף וכינה את המאבטח הישראלי משגרירות ירדן "רוצח", ואמר כי האופן בו נתניהו קיבל את פניו "אינו מקובל, פרובוקטיבי וגורם לנו זעם רב". במקביל, משרד החוץ הירדני הודיע כי השגרירות הישראלית בירדן תישאר סגורה עד להעמדתו לדין של המאבטח, חרף זאת הוחלט של להעמידו לדין. 

במקביל, מקורות ירדנים המקורבים למשפחות ההרוגים בשגרירות ישראל בעמאן טענו כי מלבד הודעת התנצלות, ממשלת ישראל שילמה חמישה מיליון דולר למשפחות ג'ואודה וחמארנה שקרוביהם נהרגו בתקרית הירי בשגרירות ירדן ביולי האחרון ולמשפחת השופט ראיד א-זעייתר, שנורה למוות במעבר אלנבי במרץ 2014 – 1.65 מיליון דולר בממוצע לכל משפחה.

המקורות מסרו, כי ממשלת ירדן קיבלה את סכום הפיצויים והעבירה אותו למשפחות ההרוגים, שקיבלו את הפיצוי והבעת החרטה של ממשלת ישראל. עם קבלת האיגרת ממשרד החוץ הישראלי ותשלום הפיצויים, הושגו התנאים הירדנים לחזרת צוות השגרירות לרבת עמון.