יו"ר "יד לבנים" אלי בן-שם פנה ליו"ר השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים-רעות חיים ביבס בבקשה להקפאת הגעת פוליטיקאים לבתי "יד לבנים" בתקופת הבחירות. זאת, על רקע פניות רבות מצד הורים ואחים שכולים ובשל תקרית לא נעימה שהתרחשה בבית "יד לבנים" ברמת השרון ביום שבת האחרון, לאחר הגעתו של יו"ר רע"מ וחבר הכנסת מנסור עבאס לאירוע "שבתרבות". בפנייתו כתב בן-שם כי "הנהלת 'יד לבנים' הגיעה לכדי החלטה, לפיה תוקפא כניסת פוליטיקאים לבתי יד לבנים עד למועד הבחירות ב-1 לנובמבר 2022".

הורים שכולים נגד מנסור עבאס: "לא לאפשר לו להופיע ביד לבנים"
מנסור עבאס: "מקווה שהממשלה הנוכחית תישאר, אבל לא פוסל אף אחד"

"אני פונה אליך בבקשה שתפעל מול ראשי הרשויות המקומיות - האמונים על חלק מפעילויות התרבות וההעשרה בבתי יד לבנים - על מנת לייצר נוהל מסודר ומחייב בנושא", כתב יו"ר "יד לבנים".

הוא הסביר כי "החלטתנו זו חוצת מפלגות ומגזרים, ומטרתה היא הוצאת כל שיח פוליטי, מכל סוג שהוא, ממעגל השכול, ולו רק למראית עין. אין זה סוד שהמשבר הפוליטי והשלטוני במדינת ישראל וריבוי מערכות הבחירות, הובילו להקצנה חריפה בשיח הציבורי, כאשר לצערי, גם משפחת השכול, קודש הקודשים של החברה הישראלית, נגררת לעתים בעל כורחה לעימותים לא לה".

לאור זאת ביקש בן-שם "להעביר את המסר לכלל ראשי הרשויות, מתוך תקווה שיתקבל בהבנה", והדגיש כי "אחדות העם ושמירה על כבודן של המשפחות השכולות, רק הם עומדים לנגד עיניי".