עיריית פתח תקוה ומנהלת כרמים להתחדשות עירונית, בסיוע הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, מקדמות תוכניות התחדשות במתחם מטרו סירקין ומטרו ארלוזרוב. הקו האדום של הרכבת הקלה מתוכנן להתחיל לפעול כבר בסוף חודש נובמבר הקרוב.

בעיר יפעלו שני קווי מטרו ב-11 תחנות, ביניהן ארלוזרוב וסירקין, שייצרו קישוריות בין אמצעי תחבורה מגוונים, לאזורים שונים בעיר ובמטרופולין גוש דן. מדובר ביתרון משמעותי, שיאפשר כיסוי נרחב של תחבורה ציבורית בעיר. עד אז, פועלת העירייה ליצירת פתרונות תחבורתיים נוספים, ביניהם הרחבת דרך אם המושבות לשלושה נתיבים לכל כיוון, שאחד מהם יהיה נתיב תחבורה ציבורית, קידום התחנה המרכזית החדשה ופריסת מסופי תחבורה נוספים בעיר.

בתוך כך, העירייה מקדמת עם הוותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ובנייה) את התוכנית למתחם תחנת המטרו פתח תקוה מזרח, בצומת סירקין שבמזרח העיר. התוכנית מפרסת על כ-127 דונם וכוללת את קריית המשוררים, חלק מקריית אליעזר פרי וחלק מקריית דוד אלעזר. התוכנית מציגה התחדשות עירונית של המתחם, בכללה בניית 2,678 יחידות דיור, במקום 669 הדירות המצויות היום במתחם, בבנייה מרקמית של 10-8 קומות, לצד בנייה גבוהה של 35-24 קומות.

התוכנית תואמת את תוכנית המתאר המקודמת בימים אלה, לפיתוח האזור שסביב תחנת המטרו המאושרת, לרבות מערך שטחים ציבוריים, תנועה ושבילים, לצד מסחר ותעסוקה. במקביל, מקדמת העירייה גם את תוכנית ההתחדשות סביב תחנת ארלוזורוב, בפינת רחוב טרומפלדור, החופפת בחלקה לתוכנית ההתחדשות המתוכננת בשכונת רמת ורבר.

ראש העיר רמי גרינברג: "במסגרת תנופת הפיתוח וההתחדשות, אנחנו שמחים לבשר כי בימים אלה אנו מקדמים במוסדות התכנון את התוכניות להתחדשות עירונית במתחם המטרו. התוכניות מתחשבות בצרכים השונים, ובעזרתן ניתן יהיה להבטיח את בטיחות המבנים ואיכות חיי תושבי השכונות הוותיקות".