גל עליות המחירים נמשך, ולאחר עליית מחיר הלחם והמים, גם מחיר החשמל צפוי לעלות החל ממחר ב-8.6 אחוזים. יניב לוי, יו"ר אגף ההסברה בהסתדרות, שוחח היום (ראשון) עם ענב דוידוב בתוכניתה ב-103FM, והתייחס לעמדתה של ההסתדרות בסוגיה זו: "זה אחד המאבקים החשובים ביותר שההסתדרות הובילה בעשור האחרון, אם לא החשוב ביותר, אנחנו מאוד נחושים. ההוראה של היו"ר ארנון בר דוד היא להשקיע את כל המשאבים במאבק הזה. המאבק הוא ארוך, הוא לא ספרינט וגמרנו - זה מרתון".

תחזית קודרת לעתיד? הנתונים המדאיגים של עליית המחירים נחשפים

רמי לוי מסביר: הסיבה העיקרית לעליית מחירי הלחם

ליברמן: "עליית המחירים במדינת ישראל היא הכי מתונה בעולם" (צילום: ערוץ כנסת)

הוא תקף את החברות ואמר כי "כמו בתוכנית ריצה, כך גם בתוכנית עבודה, אנו נגביר את הלחץ והאמצעים עד שאותן חברות יבינו שהציבור הישראלי גמר להיות פראייר. היו העברות מסרים, ואני הצעתי לאותן החברות להתעורר ולהבין באיזו מדינה הן חיות. אנו אמרנו בצורה ברורה שאין לנו כוונה לדבר, עד שלא נראה תוכנית ונכונות מצידם לקבל את הדרישה החברתית שלנו. זו לא דרישה עסקית, אלא דרישה חברתית".

"הציבור הישראלי לא רק נזנח על ידי הפוליטיקאים, יש כאן חברות שניצלו את הוואקום הזה שיש ממשלת מעבר,  שיש כאן כנסת שלא מתפקדת כי היא פוזרה - ועושות מה שבא להן. לא הגיוני שיש כאן יבואן שמנצל משברים", המשיך לוי באותו הקו.

לסיום, יו"ר אגף ההסברה הבהיר שוב את עמדתה התקיפה של ההסתדרות בנושא: "כולם מבינים את גודל השעה. לא נשב בשקט, לא ניתן למדינה למסמס את האזרחים כי יש בחירות. הכל יקר כאן, אם חושבים שנסיר מממשלת ישראל את האחריות על החשמל, הדלק ועל זה שלא מקדמים רפורמות, אתם טועים".