החל מהלילה (בין ראשון לשני), מחיר הדלק יירד בשקל וחצי ל-6.58 שקלים לליטר אוקטן 95 בשירות עצמי. זאת, לאחר שבחודש יולי חצה מחיר הדלק את רף השמונה שקלים לראשונה מאז 2012. יושב ראש ועדת הכספים חבר הכנסת אלכס קושניר (ישראל ביתנו) שוחח עם אריה אלדד ובן כספית ב-103FM והסביר על המהלך.  

האמת על יוקר המחיה: מתחילים לראות את תוצאות הרפורמות והגדלת ההכנסות

"התחלנו את תהליך ההוזלה עוד בחודש אפריל, כשהורדנו את מס הבלו בחצי שקל ואמרנו שברגע שנראה שהעלייה נמשכת - נעשה עוד פעולות. הנה זה קורה. במהלך החודשים האלה, בפעולה נחושה של השר ליברמן, נמצא מקור לכסף והורדנו בעוד חצי שקל את מס הבלו. כתוצאה מכך, אנו רואים שהחל ממחר מחיר הדלק יירד", אמר בפתח דבריו. 

לטענתו, מקור הכסף הוא הדיבידנד ששילמו חברות ממשלתיות. בהמשך, התייחס לעליית מחירי החשמל והבהיר: "קצת יותר מ־20% מתוצרת החשמל במדינת ישראל מבוססת על פחם, שהערך שלו עלה בתקופה האחרונה ל־240%, אבל אנחנו עוד בחודש פברואר הורדנו את הבלו על הפחם לאפס. כלומר, אין היום בלו על פחם בכלל. לכן, עשינו את המקסימום".

יושב ראש ועדת הכספית ביקש לתמוך במאבק ביוקר המחייה, וטען: "מדובר בתגובה מבורכת של הציבור, אין ספק שאנחנו צריכים צרכנים חכמים יותר. הפעולה של רשתות השיווק מתבקשת ואני שמח על כך. הממשלות הקודמות נתנו כוח למונופולים במקום לפתוח את השוק לתחרות. לכן, הצרכן הישראלי נאלץ לשלם הרבה יותר ממה שמשלים באירופה - אנחנו כרגע במלחמה לגבי זה".

עוד הסביר מדוע הוא תומך ביושב ראש מפלגתו, אביגדור ליברמן, לתפקיד ראש ממשלת ישראל: "הוא אי של יציבות על המפה הפוליטית, מוביל את המפלגה הימנית החילונית היחידה בכנסת ישראל. אין אף אחד היום שמתקרב אליו מבחינת הניסיון ויכולת הביצוע".

אלכס קושניר (צילום: יונתן זינדל)
אלכס קושניר (צילום: יונתן זינדל)

כשנשאל על סבב הבחירות החמישי הקרב, השיב: "אנו עובדים קשה מאוד כדי להגדיל את מספר המנדטים. אם בסוף נראה שיש לנו את היכולת להרכיב ממשלה, אנו בהחלט נעשה זאת. אני חושב שנצליח להקים ממשלה ציונית וליברלית, ונהיה אלו שנוביל את המאבק לכלכלה חופשית ולמדינה ליברלית".

הוא הוסיף כי "גנץ כבר התחתן עם החרדים כדת משה וישראל וגם לפיד מנסה לבנות איתם קונספט של 'נישואים אזרחיים', אז אתה מבין שהיחידים שיכולים להוות משקל נגד זו מפלגת ישראל ביתנו - המפלגות החרדיות הופכות את הציבור החרדי לעני ומסכן".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103FM