משרד הכלכלה מגדיל את התחרות בתחום התקינה של מוצרי יבוא ומקדם לראשונה את כניסתה של חברת TUV SUD הגרמנית, העוסקת בבדיקה ובאישור עמידה בתקנים של מגוון מוצרים בהיקפים גדולים.

כניסת החברה הגרמנית עשויה להביא לירידה של עשרות אחוזים בעלות הבדיקות. מנכ"ל המשרד ד"ר רון מלכא נפגש בשבוע שעבר עם נציגים בכירים של החברה הגרמנית הבינלאומית במטרה לבחון את מגוון השירותים המקצועיים שתציע ואת התנאים לפעילותה.

TUV SUD מתמחה בבדיקות של מוצרים ובהערכת התאמה לרגולציה אירופאית ואמריקאית. מומחיותה ידועה ומוכרת בעולם, במיוחד בתחומי האנרגיה, גז ודלק, מים, רכב ותחבורה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, מוצרי ילדים, מוצרי פלסטיקה ואריזות מזון, ציוד רפואי, מוצרי ספורט ופנאי, ציוד בטיחות, ציוד הרמה, ציוד לחץ וחומרים כימיים ואיכות הסביבה.

לחברה עשרות שלוחות הפרושות ברחבי העולם, מאמריקה הצפונית והדרומית ועד אפריקה ואסיה, המשמשות לבדיקות ולמתן אישורים למוצרים רבים, הן לשוק האירופי והן לשווקים מקומיים שבהם החברות פועלות. כניסת החברה לישראל תסייע לייצר שיתופי פעולה של גורמים עסקיים ומעבדתיים בארץ ובעולם, תגביר את המקצועיות והכנסה של חידושים טכנולוגיים. לאורך זמן היא תסייע גם להפחתת עלויות התקינה ולקיצור לוחות הזמנים.

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי: "הרפורמה ביבוא יצאה לדרך ונוסיף בשבועות הקרובים עוד מוצרים שיותאמו לתקינה הבינלאומית. כניסת חברה בינלאומית מובילה תגדיל את התחרות ותאפשר ליבואנים, ליצרנים וליצואנים לבחור את מי שייתנו את השירות והעלויות הטובים ביותר".