רשת הקמעונאות שופרסל מנעה מיבואני מוצרי צריכה העלאה של כ־10% במחירי המוצרים לנוכח התייקרויות העלויות. את המהלך הוביל יו"ר שופרסל איציק אברכהן, המנהל מלחמה עיקשת נגד יצרני מוצרי צריכה ומנסה בכל כוחו למתן את יוקר המחיה.

האמת על יוקר המחיה: מתחילים לראות את תוצאות הרפורמות והגדלת ההכנסות

"אנחנו במלחמה": האם עליית המחירים תימשך? יו"ר ועדת הכספים מעריך

חברת דיפלומט המשווקת סדרת של מוצרי צריכה כמו שמפו, תחבושות הגייניות, טונה סטארקיסט ועוד דרשה בסוף השבוע במפגיע משופרסל לשלם יותר, ואם זו תסרב היא תיאלץ למנוע ממנה את אספקת המוצרים. יבואנים אחרים כמו שסטוביץ' וקימברלי קלארק ביקשו אף הם להעלות מחירים, אבל לא בלשון מאיימת ובסופו של דבר התקפלו. נזכיר ששופרסל גם הודיע על הסכמתה לספוג את התייקרות מחירי הלחם ב־5.5%.

בתגובה לפניית "מעריב" נמסר מקבוצת שופרסל: "העלאת המחירים לצרכן אינה באה בחשבון בעת הזאת. נעשה כל שביכולתנו על מנת להילחם ביוקר המחיה בישראל ולאפשר ללקוחותינו מחירים הוגנים ואת הצעת הערך הטובה ביותר".

העלאת המחירים של מוצרי המזון באה בהמשך לעדכון סדרת מחירים הנכנסת לתוקף היום. מחיר הבנזין יורד ב־1.5 שקל לליטר, מ־8.08 שקלים ל־6.58 שקלים לליטר. ההפחתה מוסברת בהוזלת מחירי הדלק בעולם והיחלשות הדולר.

איציק אברכהן מנכל שופרסל (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
איציק אברכהן מנכל שופרסל (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

גורם נוסף לירידה התלולה הוא החלטת שר האוצר אביגדור ליברמן להפחית בחצי שקל, ובסך הכל בשקל אחד בשלושת החודשים האחרונים, את הבלו על בנזין. הפחתת הבלו תהיה בתוקף עד 15 בנובמבר. בעקבות כך יירד לראשונה מרכיב הבלו במחיר הדלק מתחת ל־50%.

מחיר החשמל מתייקר ב־8.6% לאחר שייקורו התמתן במספר אחוזים בזכות פריסת ההתייקרות. ייקור החשמל עלול להביא בהמשך להתייקרות מוצרים נוספים. חברת החשמל דיווחה אתמול שההתייקרות תכסה 25.9 מיליארד שקל מהוצאותיה.

החברה הסבירה כי "בשל המדיניות והפעולות המתוכננות לצמצום הייצור בפחם באופן משמעותי בשנים הקרובות, לרבות אישור המשרד להגנת הסביבה לתוספת 2,000 שעות הפעלה לתחנת הכוח אשכול, החליטה הרשות לעדכן את העלות המוכרת בשיעור חלקי".

רשות המסים הודיעה כי החל מהיום תוגבל האפשרות לביצוע עסקאות במזומן, מ־8,000 שקל ל־6,000 שקל. בכוונת רשות המסים לאסור בעתיד אחזקת מזומן בבתים בסכום של 200 אלף שקל ויותר. החוק שיזמה רשות המסים נועד להקל על המלחמה בהון השחור ולצמצם את העלמות המסים.