יוקר המחיה: יבואנית המזון והטואלטיקה, חברת שסטוביץ', המחזיקה בכמה מותגים פופולריים כמו פלמוליב, ברילה, קולגייט ועוד מותגים מוכרים שנמצאים כמעט בכל בית בישראל, הודיעה לקמעונאים על העלאת מחירים נוספת. כמו כן, חברת דיפלומט הודיעה גם היא על העלאת מחירי השמפו והטונה. על כך, אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי, שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM ואמר: "יוקר המחיה מתחיל במדינת ישראל".

בפתח דבריו, התייחס להודעה של דיפלומטר והצהיר כי "ויקטורי עושה גם יבוא מקביל במספר מותגים. המחיר שאני מוכר הוא ללא שינוי עד הודעה חדשה". רביד נשאל כיצד הוא עושה זאת, והשיב כי "בדרך שלי, אני נתתי אתמול אמירה שאני בשלב זה לא מייקר את המחירים של דיפלומט, אני אפתור את הבעיות שלי עם דיפלומט. אני חושב שגם דיפלומט וגם שסטוביץ וגם אחרות, צריכות בשעה קשה זו להבין את רחשי העם, להבין את הבעיות של הצרכן עם עליית הריבית, עם עליית המדד, עם עליית הבנזין, עם עליית החשמל. כולם צריכים לשנס מותניים ולשמור על המחיר".

לאחר מכן, נשאל עד כמה חברת דיפלומט מנסים לעשות "הפרד ומשול" מול ויקטורי: "לא חושב שיש פה עניין של הפרד ומשול. כל צד מחפש את הדרך שלו ואת מה שהוא מרוויח בעסקה, וכל אחד צריך לעשות את שלו. הן יבואניות, אני קמעונאי, יש באמצע צרכן – אני חושב שהוא לפני כולם וכל אחד צריך לחשוב בדרך שלו מי הקובע". 

בהמשך, הצהיר כי "הצרכן צריך לגלות אחריות על הבית שלו ועל הביטחון התזונתי שלו". לדבריו, "כשהמדינה תחליט שהיא רוצה לעצור את יוקר המחיה, אז היא תעצור אותו". רביד הוסיף כי "כשהארנונה כבר מהווה 3% מהביזנס שלך והיא מתייקרת ברמה חודשית עם המדד, והחשמל עולה ב-8.6% ועוד ועוד רגולציה שמושתת על קמעונאיות, אז איך אתה רוצה? יש דרך להוריד את יוקר המחיה, דרך המדינה ויש דרך לגרום לקמעונאי לעשות את זה או ליבואנים לעשות את זה. אז אני עושה את החלק שלי, המדינה לא עושה את שלה ושהיבואנים יעשו את שלהם". 

בסיום, נשאל האם הוא מזהה התנהגות שונה אצל הצרכנים בתקופה הנוכחית, והשיב: "לא, אני מאוד רוצה שזה יתחיל להשתנות מהבוקר, שהידיים יפסיקו ללכת באוטומט על אותם מותגים שמייקרים את המחירים או שרוצים לייקר את המחירים, ושהצרכן יתחיל לחשוב מה הוא שם בעגלה שלו, כמו שהוא קונה בגדים, שיקנה אוכל. שלא ילך על אוטומט".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, fm103