משלחת דיפלומטית מישראל צפויה להיפגש הבוקר (שני) עם נציגים ממשרד המשפטים הרוסי, ולדון עמם באופן שבו תוכל להימשך פעילות הסוכנות היהודית ברוסיה. המשלחת הישראלית הגיעה לרוסיה בשבוע שעבר. הכתבת המדינית של מעריב, אנה ברסקי, התייחסה למשבר בין המדינות, והעריכה בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103fm כי "גם פוטין פתוח להצעות". 

עובדי הסוכנות היהודית התלוננו על האזנות, מספר מבקשי העלייה מרוסיה מתגבר

משבר הסוכנות היהודית ברוסיה: דיון נוסף נקבע ל-19 באוגוסט

משבר הסוכנות היהודית: "נוהגים ברוסיה בנימוס, בלי התרפסות"

"אם אנחנו זורמים עם כללי המשחק שהרוסים מתעקשים לקבוע כאן, אז מדובר בתיק משפטי גרידא. באמצע שנות ה-90 כבר היה ניסיון, כאשר הנשיא היה ילצין, לסגור את הסוכנות היהודית, אך לבסוף נמצא הפתרון והוחלט על הקמת עמותה מקומית שתפעיל את הסוכנות, וכעת, כאמור, היא עומדת בפני סגירה", הסבירה ברסקי בפתח דבריה. 

"בשונה ממה שנטען אצלנו בתחילת המשבר הוא שהקרמלין בכלל לא מחפש את הסוכנות היהודית, ומעולם לא ניתנה הוראה לפעול נגד הסוכנות כנקמה על התמיכה באוקראינה. מה שקורה ברוסיה בשנים האחרונות זה דיכוי ארגונים זרים עם קשר בולט למערב. כלומר, זה לאו דווקא נגדנו, פשוט אנחנו היינו הבאים בתור", הוסיפה ברסקי. 

כשנשאלה האם לדעתה ישראל צריכה לרדת מהגדר ולומר שלמרות המחירים שזה עלול לגבות, היא רוצה להיות בצד הנכון של ההיסטוריה ולא לעמוד מנגד אל מול הפשעים המוסריים שמבצעת רוסיה באוקראינה, השיבה: "אני לא חושבת שזו כוונת המשורר. בהודעה של הקרמלין צוין כי 'הבוס' לא היה מוכן למהומה שפרצה בישראל בעקבות האירוע. אני חושבת שבשביל שהקרמלין יתערב ויוריד את המשפט מסדר היום דרושה פנייה ישירה בדרג בכיר ביותר, או על ידי הנשיא או על ידי ראש הממשלה. דרך אגב, לפי מה שניתן להבין מאמירות עמומות שאנחנו מקבלים מגורמים בכירים בישראל, זה באמת קורה".