בכל עונה יש הדחה מפתיעה, כזאת שמרעידה את אמות הסיפים, מזעזעת את הבית ואת הצופים שנותרים עם הפה פתוח. אמש זה קרה כשהשליטה של בית האח הגדול, דיאן שוורץ, הודחה. ואיך היא יצאה? בקרוסלת המודחים, אלמנט חדש שנכנס בפעם הראשונה למשחק דווקא בעיתוי הכי לא מתאים של העונה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

כשדיאן נכנסה לקרוסלה, הדלת נסגרה מאחוריה, ונפתחה כשהדייר החדש דרור יושב במקומה. הקרוסלה על פניו יכלה להיות רעיון נחמד אבל הסתבר שהייתה הטעות הגדולה של ההפקה, כי איך ייתכן שהפסדנו את השואו הכי גדול של העונה, תגובתה של דיאן להדחה. ובמקום זה נאלצנו לראות את פניו חסרות ההבעה של דרור, הדייר החדש, שקיבל את הכניסה הכי קרה ומנוכרת בתולדות האח הגדול לדורותיו, כשהוא נכנס כמו דון ז'ואן מנופח מעצמו לבית, מצפה שירעיפו עליו אהבה ותשבוחות על כמה שהוא חתיך (בעעע), ומגלה שאף אחד מדיירי הבית כלל לא מתייחס לקיומו.

ואז זכינו לראות את גבה של דיאן עומדת בפתח היציאה וממתינה לדלת שתיפתח אל לירון וגיא והקהל שממתין לה שם בחוץ. מי מהצופים שלא אהבו את דיאן, ונראה שזה כמעט רובם, שלא חיכה לרגע המיוחל להתמוגג ולצפות בפניה הנפולות של דיאן, במימיקה שלה משתנה מחיוך ערמומי, למבע מופתע ומבואס כשהיא מגלה שהיא המודחת השישית של הבית. נראה שזה הפספוס הגדול של האח הגדול, איך הוא לא חשב על זה?

למרות שדיאן הייתה הדיירת שאהבנו לשנוא, עדיין תהינו הכיצד ייתכן שהדיירת הוותיקה, שקיבלה הכי הרבה זמן מסך בבית, הודחה, ולא הדיירת החדשה דנה שאפילו לא זכתה לספוט אחד על המסך. איך ייתכן שדנה ניצלה מההדחה וגברה על השליטה של הבית, שהייתה אחראית לכל האקשן של העונה?

אז לכל מי שתהה הרשתות בערו בימים האחרונים, עם קמפיינים לקידום הצבעות לדיירות החדשות דנה ולירן, רק כדי שדיאן תודח מהבית, ולא מאף סנטימט או רגש לשתיים. הצופים המסמסים הצביעו כאילו אין מחר לדיירות החדשות, שבשלבים מסוימים דנה אפילו הובילה בסקרים על אופק, דייר פופולרי ואהוב העונה. וכך יצא שמהבית יצאה, מבלי שזכינו לראות את פניה המאוכזבות דיאן שוורץ, הדיירת שאהבנו לשנוא.

דיאן עמדה המומה לצד המנחים, ואחרי הרבה זמן שלא הצלחנו לראות את יופייה כי היא הציגה אישיות מכוערת, אתמול על במת נווה אילן, כשהיא פגיעה ומרגישה דחויה, היא חזרה להיות דיאן היפהפיה.  

אני חושבת שטוב קרה לה שהודחה, כי ככל שעבר הזמן שלה בבית, דיאן הרגישה יותר חזקה וטעתה לחשוב שהדרך שלה היא הדרך הנכונה. דעתה השתבשה והיא איבדה את האיזון והשקט הפנימי, והגיעה למחוזות מוטרפים שאפילו היא לא תכיר בעצמה , ועדיף שתסיים את דרכה בריאלטי לפני שבאמת יהיה מאוחר מדי.

ועכשיו כשהיא בחוץ, מה צפוי לדיאן שעומדת לקבל את שוק חייה כשתקרא את כל מה שנכתב עליה, בידיעות על הקמפיין שהפסידה ופליטות הפה שלה, בתגובות הנאצה והשטנה נגדה ובטורי ביקורת קשים עליה. בין התגובות הקשות, מודה שהיו גם תגובות קורעות כמו "ברוך דיאן האמת", "או כשאמא אומרת לילד לא תאכל אני אביא את דיאן", או "אין דין ואין דיאן".

אז עכשיו כשהיא כבר מחוץ למשחק, בואו נהיה אנושיים ונסלח לה, לא נשפוט, נודה לה על חודש וחצי של שואו מרכזי שהיא סיפקה לנו בבית האח הגדול, האח הגדול כבר לא יראה אותו דבר בלעדיה. נותר לי לאחל הצלחה גדולה לדיאן, לקוות שמשפחתה וחבריה יעטפו אותה באהבה ורגישות ואולי גם טיפול מקצועי צמוד לא יזיק, כי צפויה לה נחיתה קשה לחיים האמיתיים.

ומה יעלה בגורלו של נתנאל שנותר בגפו, בודד, גלמוד? אולי סופסוף הוא יפתח אישיות משל עצמו ונזכה לראות את נתנאל האמיתי שהתפספס לגמרי העונה.