משבר המים: על רקע המשך המשא ומתן בין ישראל ולבנון על הגבול הימי, כלי תקשורת בלבנון דיווחו היום (שני) כי השליח האמריקאי, עמוס הוכשטיין, אשר שוהה בביירות, הצהיר כי הוא אופטימי לגבי הגעה להסכם בשבועות הקרובים. זאת, לאחר שהעמדה הישראלית הועברה לבית הלבן.

בתוך כך, הכושטיין נפגש עם בכירים במערכת הפוליטית בלבנון, ביניהם, מישל עאון, ראש הממשלה, נג'יב מיקאטי, ויו"ר הפרלמנט, נביה ברי. לאחר הפגישה, אמר הוכשטיין כי "אנו יכולם להתקדם באופן רציף, ואני מצפה לחזור לאזור על מנת לקיים את ההסדר הסופי".

מישל עאון (צילום: רויטרס)
מישל עאון (צילום: רויטרס)

כזכור, הסכסוך בסוגיית הגבול הימי בין המדינות נמשך זה זמן רב. ראש הממשלה הלבנוני האשים בחודש שעבר את ישראל ביצירת משבר מים במדינתו, באמצעות פלישה והשתלטות על משאבי המים. "האויב הישראלי מנסה ליצור משבר חדש באמצעות השתלטות על העושר הימי של לבנון, על ידי קביעת עובדות בשטח באזורים בהם לבנון נצמדת לזכויותיה, וזה מסוכן מאוד", אמר מיקאתי.

במקביל, שאלת בעלותה של אסדת הגז "כריש" ממשיכה להיות נושא למחלוקת בין לבנון לישראל, כאשר בתמונה נמצא גם ארגון הטרור חיזבאללה, אשר חשף כי שיגר מסר נוסף לישראל. בסרטון שפרסם בו גם פורסמו נקודות הציון של האסדה על המפה. הסרטון, ששודר גם ברשת אל מנאר, הציג מספר סצנות בהן הוצגו האסדה וכן ספינות הפועלות לחילוץ הגז. הקליפ הכיל איום על ישראל בו נכתב: "לשחק עם הזמן זה חסר תועלת".