מאור לוי, מנהל השקעות בקלאריטי קפיטל: "מתחילת השנה יש פער משמעותי בין ביצועי השוק בחו"ל ובישראל ומי שחשוף לחו"ל, סובל. על רקע זה, מרשים מאוד לראות איך בית ההשקעות מור שומר על המקום הראשון שלו למרות החשיפה הגבוהה למניות".

ערן פלג, אסטרטג ראשי קלאריטי קפיטל:  "אנחנו רואים היפוך מגמה חזק בשווקים ואני לא רוצה להתנבא אבל העליות החזקות וההובלה על ידי מניות חו"ל ביולי, נותנות סיכוי טוב שבדירוג הבא כבר נראה משהו אחר".

לראשונה מתחילת השנה, שומר דירוג בתי ההשקעות של מעריב-וואלה בשיתוף קלאריטי קפיטל, על יציבות כמעט מוחלטת, כשרק שני בתי השקעות מחליפים ביניהם את המיקום בדירוג, במקומות החמישי והשביעי.
 
מאחורי היציבות היחסית ברשימה, עומד חודש סוער וקשוח במיוחד בשווקים הגלובליים, כשהשוק המקומי מצדו מציג ביצועי יתר המתאפיינים בירידות מתונות יותר בשוקי המניות ואף בעליות מתונות בשוקי האג"ח.

דרוגים בתי השקעות נוספים:
דירוג בתי השקעות חודש 05/2022
דירוג בתי השקעות חודש 04/2022

חודש יוני, היה הגרוע ביותר מתחילת השנה עבור שוקי המניות הגלובליים, ירידות שהשפיעו גם על שוק המניות המקומי.

מדד המניות הגלובלי ירד ביוני בכ-8.5%, מדד ה  S&P500-האמריקאי, המרכז את 500 המניות הגדולות בוול-סטריט, ירד בכ-8.3% ומדד ת"א 125 הישראלי ירד בכ-4%. 

בשוק האג"ח, לעומת זאת, המגמה היתה מעורבת: בעוד שמדד האג"ח הגלובלי ירד בכ-1.5%, מדדי האג"ח הישראלים הצליחו לסיים את החודש בעליות קלות. 

מדדי התל בונד הצמודים עלו בכ-1% בעוד שהתל בונד השקלי עלה בכ-0.5%. 

אינדיקטור שלילי נוסף היה העובדה שלראשונה מתחילת השנה, גם מדד מחירי הסחורות סיים את החודש בטריטוריה שלילית, בין היתר בגלל ירידה חדה במחירי האנרגיה. הירידות החדות הגיעו בעקבות חששות הולכים וגדלים של המשקיעים ממיתון גלובלי בשילוב עם רמות אינפלציה שהעולם לא חווה כבר למעלה מארבעה עשורים.

דירוג יוני: מי התחזק ומי נחלש
לראשונה מתחילת השנה, אין החודש שינויים משמעותיים בדירוג, כאשר רק שני בתי השקעות מחליפים ביניהם מקומות – אנליסט עולה מהמקום ה-7 למקום ה-5 והפניקס יורד מהמקום ה-5 ל-7.

בית ההשקעות מור ממשיך להציג ביצועים טובים בהשוואה ליתר בתי ההשקעות גם בחודש יוני, ומסיים, כמו בשני הדירוגים הקודמים, במקום הראשון. בית ההשקעות נמצא בשלושת המקומות הראשונים ב-6 מתוך 11 קטגוריות הנמדדות במודל.

אנליסט, אשר לו החשיפה הנמוכה ביותר לשווקים הבינלאומיים, חוזר ליהנות מהחשיפה הגבוהה לשוק הישראלי ומצליח לשפר את מיקומו במעט, אך בשל החשיפה הגבוהה יחסית למניות באופן כללי, הוא אינו מתקדם מעבר למקום החמישי בדירוג. לעומת אנליסט, בית ההשקעות אלטשולר שחם, אשר לו החשיפה הגבוהה ביותר גם למניות וגם לשוקי חו"ל, מסיים את החודש במקום האחרון בפער גדול מיתר בתי ההשקעות.

נוסף על כל אלה, אנחנו מזהים המשך מגמה של פיזור רחב יותר של בתי השקעות הממוקמים בראש טבלאות הקטגוריות השונות. המגמה הזו ממשיכה גם בחודש יוני, כאשר מיטב ואנליסט מדורגים בראש ארבע קטגוריות, כלל, ילין לפידות ומגדל מדורגים בראש שלוש קטגוריות והפניקס ואלטשולר נמצאים בראש שתי קטגוריות. 

שלושה בתי השקעות שכדאי לשים לב למיקומם בדירוג: הראל,שמצטיין במספר גדול של קטגוריות – לא פחות משש, אך נמצא מאחור בקטגוריות המשמעותיות במשקלן בדירוג הסופי של המודל - הקטגוריות שבהן מנוהלים סך הנכסים הגבוה ביותר. והשניים הנוספים -  ילין לפידות וכלל, שמצליחים לסיים בראש שלוש קטגוריות כאשר המוצרים שלהם נמצאים רק ב-8 מתוך 11 קטגוריות הנמדדות במודל.

דירוג ''מעריב וואלה'' לבתי ההשקעות 6/2022 (צילום: מעריב אונליין)
דירוג ''מעריב וואלה'' לבתי ההשקעות 6/2022 (צילום: מעריב אונליין)

השפעות ישנות ומגמות עתידיות
"מתחילת השנה יש פער משמעותי בין ביצועי השוק בחו"ל ובישראל", אומר מאור לוי, מנהל השקעות בקלאריטי קפיטל, "ומי שחשוף לחו"ל, סובל. על רקע זה, מרשים מאוד לראות איך בית ההשקעות מור שומר על המקום הראשון שלו כמעט שנה שלמה (מאז ינואר ברצף,

למעט ירידה אחת בחודש מארס למקום השלישי). החשיפה המנייתית שלהם גבוהה  - הם במקום הרביעי מתוך עשר, אבל כנראה שהם חשופים למניות הנכונות".

על פי לוי, אלטשולר שחם עדיין מנסים להתאושש מחשיפה גבוהה למניות בחו"ל, מהלך שלא הוכיח את עצמו בחצי הראשון של 2022, אבל, אולי יתחיל להניב שינוי חיובי בחודש הבא.

"חודש יולי מסתמן כחודש מעניין מאוד בשווקים", קובע האסטרטג הראשי של קלאריטי, ערן פלג. "אנחנו רואים היפוך מגמה חזק בשווקים ואני לא רוצה להתנבא, אבל לאור עוצמת השינוי זה בהחלט יכול להיטיב עם בתי השקעות שונים שחשופים יותר להשקעות בארה"ב. אמנם דירוג בתי ההשקעות שלנו משקלל תקופות ארוכות בהרבה מחודש – ובוחן ביצועים של עד חמש שנים, אבל בהחלט אפשר להגיד שהעליות החזקות וההובלה על ידי מניות חו"ל ביולי, נותנות סיכוי טוב שנראה שינויים בדירוג הבא ".

ערן פלג ומאור לוי מקלאריטי קפיטל. (צילום: אריק סולטן)
ערן פלג ומאור לוי מקלאריטי קפיטל. (צילום: אריק סולטן)