למרות המתיחות מול סין: יו"ר בית הנבחרים האמריקאי, ננסי פלוסי, צפויה לבקר בטיוואן כחלק מנסיעתה לאסיה, כך פורסם היום (שני) ברשת CNN. על פי הדיווח, שנמסר מידי גורם בממשלת טייוואן ופקיד אמריקאי, הביקור ייערך בניגוד לאזהרות בכירי ממשל ביידן, המודאגים מתגובתה של סין לאירוע מסוג זה. במקביל, כלי תקשורת במדינה דיווחו כי הביקור ייערך ביום שלישי הקרוב.

תפלוש לטייוואן? ראש ה-CIA מזהיר כי סין עלולה לחשב מסלול מחדש

מדובר בביקור הראשון מזה 25 שנה של דמות בכירה בממשל האמריקאי במדינה, שמגיעה בתקופה בה יחסי ארה"ב וסין נמצאים בשפל. הבכיר הטייוואני הוסיף כי היא צפויה להישאר בטייוואן למשך הלילה, אך לא ברור מתי בדיוק תנחת פלוסי בטאיפיי.

כמו כן, הפקיד האמריקאי הוסיף כי פקידי משרד ההגנה עובדים מסביב לשעון על מעקב אחר כל תנועות סיניות באזור ומבטיחים לשמור עליה בזמן שהותה במדינה.

כזכור, אתמול דובר חיל האוויר הסיני שלח איום מרומז לעבר טיוואן בתערוכה צבאית של חיל האוויר. הדובר טען כי סין "תשמור בנחישות על ריבונות לאומית ושלמות טריטוריאלית. יש לנו סוגים רבים של מטוסים המסוגלים להקיף את האי היקר של מולדתנו". בנוסף, עיתונאי סיני המזוהה עם השלטון צייץ כי "יש לנו את הזכות להפיל את המטוס של ננסי פלוסי".