כלבים, חתולים, אפילו אוגרים - לרובנו יש בעל חיים בבית. גם לקראת הקיץ, אנו רוצים להנות איתם ככל האפשר, לטייל ולצבור חוויות .

טיולים - באיזה שעות ולמה לשים לב?
כולנו יודעים - ככל שהקיץ מתקדם כך נהיה יותר ויותר חם. האבנים רותחות, אבני המדרכה וגם האספלט בכביש. בין אם אתם מוציאים את הכלב לטיול או שהחתול יצא להסתובב, יש לשים לב ולדאוג להסתובב במקומות מוצלים, אזורים בהם הרצפה פחות חמה ולא תוביל לכוויות בכפות הרגליים של בעלי החיים. עדיף לבחור שעות טיול מוקדמות בבוקר או יותר לקראת הערב, כך שהמדרכות לא יתחממו משמעותית.

זכרו, שכלבים לא ״מתלוננים״ שכואב להם בכפות הרגליים ומזהירים אתכם כמו בני אדם. ואז אנחנו חושבים שהכלב שורד את החום של הקיץ ובעצם הוא מקבל כוויות חמורות, שימו לב.
 
בנוסף, כמובן, עדיף לשמור כל בעלי החיים מפני שעות החום ולהימנע משמש ישירה עליהם, כך שטיולים באמצע היום מומלצים רק אם יש צורך ממשי. תמיד אפשר להעביר איתם זמן בבית באמצעות משחקים לכלבים (או משחקים לחתולים, תלוי מה הצורך).

תכשירים נגד פרעושים וקרציות
באופן כללי, תמיד יש לדאוג לבעלי החיים לתכשירים נגד פרעושים וקרציות. אלה מתרבים במהירות, נושכים ומכאיבים לבע"ח ואף מעבירים מחלות מסכנות חיים. בקיץ במיוחד, הפרעושים והקרציות מוצאים את הפרווה החמימה של בעלי החיים כמקום נהדר ונוח להתרבות במהירות ולחיות, וניזונים בהנאה מדם הבע"ח. 

תכשירים כנגד פרעושים וקרציות יכולים לבוא בצורות שונות. בכל חנות חיות יש קולרים, אך ניתן למצוא גם תכשירים מגוונים יותר כמו סוגי שמפו שונים ואפילו אמפולות - כולם מכילים חומרי הדברה נגד פרעושים וקרציות הידידותיים לבעל החיים.

דרושה תספורת - התחדשות לקראת הקיץ
בהמשך לטיפול מונע קרציות ופרעושים - תספורת לבעלי החיים שלכם גם מונעת היצמדות מרובה של חרקים אלה וגם מאפשרת הקלה בחום על בעלי החיים - מורידה שכבות של חימום שממילא לא נחוצות להם בימים אלה של השנה. בעיקר כלבים דורשים תספורות, לכן אם מבצעים אותה בבית ניתן לתת להם תוך כדי לשחק עם משחקים לכלבים, על מנת להקל על התהליך (לרוב תהליך של תספורת לחתול בעייתי גם כן, לכן ניתן גם בו להשתמש במשחקים לחתולים ולהסיח את דעתם).

ניתן להסיח את דעתם של בעלי החיים במהלך התספורת באמצעות אוכל לכלבים או אוכל לחתולים, המציע בתוכו מגוון של חטיפים מהנים.

למה בחירת האוכל לבעלי החיים משמעותית כל כך בקיץ?
במהלך הקיץ, בניסיון לשמור על טמפרטורות גוף סדירות בעלי החיים מוציאים המון אנרגיה, ולכן חשוב יותר מתמיד לשמור על תזונה מאוזנת ועשירה לבעלי החיים. אוכל לכלבים, אוכל לחתולים, חשוב שהוא יכיל את כל אבות המזון הנדרשים לבעל החי. טריק נחמד שמאפשר שמירה על קור וטמפרטורות נחמדות - אפשר להקפיא אוכל (בעיקר רטוב) ולתת אותו לבעלי החיים, מעין ארטיק נחמד ומזין.

שתייה מרובה
גם אנחנו נדרשים בשתייה מרובה של מים במהלך הקיץ. השמש מייבשת אותנו, וגם אם בעל החיים נמצא בתוך הבית עדיין החום קיים ולוקח המון נוזלים - בניסיון התקררות של הגוף. לכן יש לדאוג תמיד לאספקת מים לבע"ח - בין אם מדובר בלשמור על קערת המים מלאה, להניח אותה בצל (במידה ובעל החיים חי בחצר המון) ולדאוג לצורת מים נגישה לבעלי החיים בזמן יציאה לטיולים.

איך שומרים עליהם בבית?
חתולים, כמובן, הם חיות שנעות בין הבית והחוץ. אפשר לשמור אותם מועסקים בבית על ידי משחקים לחתולים, הם כמובן מקבלים אוכל לחתולים אז נשארים המון. בכל זאת חייב לשים ארגז חול איכותי בבית, שיוכלו להתפנות בתוך כותלי הבית מבלי לצאת אל החום של הקיץ.

כלבים, לעומת חתולים, צריכים יותר. גם אותם שומרים בבית באמצעות אוכל לכלבים - משחקים לכלבים באים בצורות שונות, המון מהם מתאימים למשחק גם בתוך חלל הבית - אך הם דורשים יציאה על מנת להתפנות. במידה ויש חצר מומלץ לגדר אותה כך שתהיה מותאמת לכלב, שיבין איפה אזורי הבית ויוכל לנוח שם בצל, ובמידה ולא לשמור על הטיולים מבוקרים ומוצלים.

כל הכללים שצריך לדעת לקיץ עם בעלי חיים (צילום: Pixabay)
כל הכללים שצריך לדעת לקיץ עם בעלי חיים (צילום: Pixabay)

צעצועים ומשחקים לבעלי החיים
העסקה של בעלי החיים בתוך הבית היא פתרון להתמודדות עקיפה עם החום בחוץ. משחקים לכלבים לרוב יהיו יותר ידידותיים לשימוש בחוץ, אך גם לתוך הבית יש פתרונות: בובות למינהן, חבלים, מקלות, אפילו צעצועים מצפצפים. כל אלה ויותר משמשים כאופציה למשחק ידידותי בתוך מבנה סגור. לעומתם, משחקים לחתולים שמישים בעיקר לפנים הבית, משחקים כמו צעצועים מרשרשים, פאזלים למיניהם, בובות שונות ועוד. את כל אלה ניתן למצוא בחנות חיות וישאירו את בעלי החיים שלכם בבית בימי החום מבלי להשתעמם.

לא משאירים אף אחד באוטו!
בטמפרטורות שהקיץ הישראלי מציג, כשהרכב מוצב בחוץ בשעות היום הוא מתחמם במהירות, ועלול להגיע לטמפרטורות פנימיות של מעל 35 מעלות, טמפרטורות בהן אפילו אנחנו לא נוכל לשרוד לאורך המון זמן. לכן יש לדאוג בכל יציאה עם הכלב או החתול לדאוג להוציא אותם בעת עיסוקים, אפילו לקשור לעץ המפזר צל. 

ים ומקומות פתוחים - איך מתנהלים עם בעלי חיים?
בקיץ המון אנשים אוהבים ללכת עם הכלבים שלהם לים, ובאופן כללי לטיולים בחוץ. כלל חשוב שצריך לזכור - מלבד תשומת לב להישארות בצל ושתייה מרובה - הוא הסוג של הקולרים והרצועות בהם משתמשים. המון מקומות בחוץ וחופים אינם מאפשרים התרה של הכלב, ולכן יש לדאוג לקולר המתלבש על הגוף ומאפשר שליטה וריסון של הכלב ללא חניקה שלו שמובילה לאובדן אנרגיה ומים.

רצוי להביא לטיול בחוץ אוכל לכלבים אתכם, בעיקר חטיפים שניתן לתת לכלב במצב של ירידה באנרגיה. במידה וכן יצאתם לטיול עם החתול, גם אוכל לחתולים בפחית או כחטיף קריר יהיה מעולה.

מחסומי פה ולבוש בשיא החום
דברים נוספים שיש לדאוג להם כשיוצאים עם הכלב לטיול - לשים לב שאם יש צורך במחסום פה, שהמחסום יהיה מבד ולא ממתכת (מתחממת מהר ועלולה לגרום לכוויות קשות). בנוסף, בדקו אם חנות חיות קרובה מוכרת בגדים מקררים לכלב, שכן מוצר זה נמכר בחנויות מסוימות.

כלבו לכלב ולחתול - עוזרים לכם לשמור על בעלי החיים
כלבו לכלב ולחתול - חנות חיות המספקת לכם את כל האמצעים הדרושים לשמור על בעלי החיים שלכם קרירים ובריאים בקיץ. החנות מספקת אוכל לכלבים עשיר ומזין, תוספי תזונה, משחקים לכלבים מגוונים שישעשעו את כלבכם ותכשירי היגיינה שישמרו את הכלב נקי מחרקים ומצוחצח. בנוסף, מספקת אוכל לחתולים יחד עם כלי אכילה בשבילם, משחקים לחתולים מתוחכמים שישאירו את החתול סקרן ולא משועמם וסוגי חול שונים שיספקו לחתול מקום נקי ונוח להתפנות - כל זאת ועוד מוצע בחנות חיות לכלבים ולחתולים.

בנוסף לכל, מציעה החנות כלים למכרסמים ואפילו שירותי מספרה לבעלי החיים שלכם חפשו אותו בגוגל "כלבו לכלב ולחתול".

לסיכום - מה עושים הקיץ?
הקיץ הזה, בעזרת הכללים והטיפים האלה נוכל לשמור על בעלי החיים שלנו ועדיין לבלות איתם כמו שצריך. נוכל לטייל איתם בשעות נוחות, לשחק איתם בבית במגוון הצעצועים המוצע, לשמור עליהם נקיים ומסופרים, בעלי תזונה מאוזנת שתיתן להם מספיק אנרגיה לבלות כמה שצריך. בעזרת כללים אלה נדע עכשיו איך לבלות עם בעלי החיים שלנו, בבית ובחוץ, בצורה בטוחה, בריאה, וכמובן - מהנה.