המתיחות הביטחונית מול איראןהרפובליקה האסלאמית הודיעה היום (שני) על מעצרם של "אנשי מפתח בדת הבהאית" באשמת ריגול למען ישראל. משרד ההגנה האיראני מסר כי הם היו "חברים בהנהגה המרכזית של הדת" וכי הם קשורים ישירות למרכז "בית הצדק העולמי" שבסיסו בעיר חיפה בפלסטין הכבושה".

בתוך כך, האיראנים דיווחו כי מסמכי המודיעין העידו שהמרכז קשור "לרשת ריגול ציונית". עוד דווח כי "על הרשת הוטלו משימות שונות לרבות הפצת הדת הבהאית בהיקפים נרחבים והסתננות לקבוצות חינוך באיראן". כמו כן, חברי הרשת "קיימו מספר פגישות עם הצוות הציוני והגישו דו"חות על המשימות שהטילו עליהם".

משמרות המהפכה באיראן (צילום: רויטרס)
משמרות המהפכה באיראן (צילום: רויטרס)

ההודעה האיראנית מצטרפת לדיווח משבוע שעבר, כי מנגנוני הביטחון במדינה עצרו רשת ריגול בת חמישה חברים, אשר על פי החשד, ריגלה עבורישראל. ההודעה פורסמה בסוכנות הידיעות האיראנית הרשמית למחצה ILNA, ובה נטען כי העצורים הם מנהיג החולייה וארבעה מחבריה. זהותם ואזרחותם של העצורים טרם פורסמה, אך באיראן הדגישו כי החמישה קיבלו הכשרה לביצוע מבצעים חמושים, ופעולות חבלה שונות. "המוסד הישראלי העניק לחמשת חברי רשת הריגול שנעצרו באיראן מספר התחייבויות, כולל כספיות, במטרה לאסוף מידע על אזורים חשובים ברחבי המדינה", נטען עוד.

מוקדם יותר, דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית IRNA  כי כוחות הביטחון במדינה עצרו רשת סוכנים ישראלים, אשר לטענת משרד ההסברה האיראני "נשלחו לביצוע פעולות טרור וזוהו על ידי כוחות סמויים בטרם הצליחו לבצע חבלה". בהודעת משרד ההסברה נטען כי "חברי הרשת, אשר עמדו  בקשר עם סוכני ארגון המוסד דרך מדינה שכנה, נכנסו לאיראן דרך כורדיסטן באמצעות אמצעיים טכנולוגיים עדכניים. הסוכנים נעצרו כשברשותם כלי נשק וחומרי נפץ שנועדו למטרות חבלה חסרות תקדים באזורים רגישים. כמו כן, הם נשאו ברשותם ציוד טכני וציוד תקשורת שהתגלו והוחרמו".