החשדות החמורים לאונס בכלא גלבוע: על פי דיווח הערב (שני) ב"חדשות 12", גורמי ביטחון ידעו על דבר האונס כבר לפני כתשעה חודשים. על פי הדיווח, המחבל סיפר כבר אז על מעשיו, אך למרות המידע שהגיע אליהם, אף אחד מהגורמים המוסמכים לא חקר את העניין. חודש לאחר מכן, שלוש סוהרות התלוננו על הטרדה מינית מצידו, אך החקירה הפכה למשמעותית ונמרצת הרבה יותר רק לפני כחודשיים, כאשר אחת מהן התלוננה כי נאנסה בידי המחבל.  

כלא גלבוע (צילום: רויטרס)

ליברמן דורש מלפיד: להקים בהקדם ועדת חקירה לחשד לאונס בכלא גלבוע

"מסרו אותי לידי מחבל": סוהרת טוענת שנאנסה ע"י אסיר ביטחוני בכלא גלבוע

"מרשתי קראה את דבריה של הנציבה פרי, שהבטיחה שהאירוע יתוחקר ויוסקו מסקנות, ואמרה שאין לה טיפת אמון במערכת, שמאז שנת 2018 לא הסיקה אף לא מסקנה אחת, ובוודאי שלא חקרה לעומק את השנים שבהן היא עצמה שירתה בכלא גלבוע", התייחסה אתמול קרן ברק, עורכת דינה של המתלוננת, לפרשה. לפני מספר ימים היא אף טענה כי "הקימו צעקה. היא כותבת שהפכה לשפחת מין".

שר האוצר, אביגדור ליברמן, קרא לראש הממשלה, יאיר לפיד, להקים ועדה חיצונית בראשות שופט בדימוס, על מנת לחקור את הטענות. "לא מפקירים חיילות וסוהרות", פתח ליברמן את דבריו ולאחר מכן סיפר כי שוחח עם ראש הממשלה: "ביקשתי להקים בהקדם ועדה חיצונית, בראשות שופט בדימוס לבדיקה יסודית, מעמיקה ואמינה לכל נושא פרשת החשד לאונס החיילת ע"י אסיר ביטחוני בכלא גלבוע".

"אין ספק שמדובר בפרשה מזעזעת ולצערי החקירה שהחלה ב-2018 טרם הבשילה.  כבר ביום ראשון חייבים לקיים דיון בנושא עם שר הבט"פ וכל הגורמים הרלוונטיים. בנותינו לא יהיו הפקר!", סיכם ליברמן.