בוקר מתוח במיוחד בדרום: לאחר מעצר ראש הג'יהאד האסלאמי בשומרון, בסאם א-סעדי, במהלך פעילות של מסתערבי מג"ב ולוחמי סיירת נח"ל, בצה"ל הוחלט לחסום לתנועה צירים מרכזיים בעוטף הזה ולעצור את תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות. מצה"ל נמסר: "יודגש כי המרחב ייסגר לתנועה מחשש לאיום ישיר ועל מנת למנוע פגיעה אפשרית באזרחים". בתוך כך, ראש הממשלה יאיר לפיד יערוך היום (שלישי) הערכת מצב ביטחונית עם ראש הממשלה חליפי, נפתלי בנט, שר הביטחון, בני גנץ, הרמטכ"ל, אביב כוכבי, ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

שני חשודים בטרור נעצרו בג'נין: דיווחים כי מדובר בבכיר בג'יהאד האיסלאמי

מתחת לאף: כך הפך הג'יהאד האסלאמי לזרוע הביצוע של טהרן בישראל

בצה"ל הסבירו כי לאור הערכת המצב ובעקבות פעילויות טרור המזוהות עם ארגון הטרור הג׳יהאד האסלאמי, הוחלט הבוקר על חסימות אזורים וצירים סמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה. 

מפת החסימות בעוטף (צילום: דובר צה''ל)
מפת החסימות בעוטף (צילום: דובר צה''ל)

האזורים שייחסמו הינם כלל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232. בנוסף, נסגרו גם הצירים הבאים:

כביש 232 נחסם במקטע שבין מפלסים לסעד, צירים חקלאיים ממערב לכביש נחסמו גם כן. הוחלט כי המקטע שבין סעד לכרם שלום יפתח לתנועה.

בנוסף, כביש 242 וכביש 2410, הנמצאים ממערב לכביש 232 נחסמו גם כן.

כביש מספר 4 נחסם מצומת זיקים עד כביש הגישה למעבר ארז.

כביש מספר 34 נחסם מצומת יד מרדכי ועד צומת ניר עם.

נתפסו בג'ניןם (צילום: דוברות המשטרה)
נתפסו בג'ניןם (צילום: דוברות המשטרה)

כמו כן, תיאסר כניסה לגבעת ״קובי״ (״אנדרטת הארבעה״) בשדרות, לאנדרטת ״החץ השחור״, לגבעת הפעמונים על שם אסף סיבוני ז״ל, לגבעת נזמית ולגבעת ״הפרש הבודד״. במקביל, הוחלט על סגירת חוף זיקים למבקרים ועל עצירת תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות וסגירת מעבר ארז לתנועת פועלים.

בג'יהאד האסלאמי מאיימים להגיב
אמש, כאמור, עצרו מסתערבי משמר הגבול של משטרת ישראל ולוחמי סיירת נח"ל, בהכוונת השב"כ, שני חשודים בפעילות טרור במחנה הפליטים ג'נין תוך חילופי אש עם מחבלים שירו לעברם, בהם ראש הג'יהאד האסלאמי בשומרון א-סעדי‌‌.

עם כניסת הלוחמים לג'נין נפתחה אש חיה של מספר מחבלים לעבר הלוחמים שהגיבו בירי חי, זוהו מספר פגיעות במחבלים חמושים. מסתערבי מג"ב המשיכו בפעילות המבצעית ועצרו שני חשודים שהועבר לחקירה בשירות הביטחון הכללי. כמו כן, במהלך הפעילות נתפסו פרטי אמל"ח, ביניהם אקדח, מחסניות, כדורי M-16 וכסף מזומן. 

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי מסרה בתגובה לפעילות: "אנו מוכנים לתגובה בכוח על התוקפנות אם לא תיעצר. מזהירים את הכיבוש מפגיעה בחייו של המפקד הגדול השיח' בסאם א-סעדי". עוד הודיעה הזרוע על "העלאת הכוננות בקרב לוחמיה, והיחידות הלוחמות הפועלות כהיענות לקריאת החובה אל מול התוקפנות הבוגדנית שאליה נחשפו הבכיר הגדול השיח' בסאם א-סעדי ומשפחתו לפני זמן קצר בג'נין". 

לא רק ראש הג'יהאד האסלאמי: מעל 50 פעילי טרור נעצרו בימים האחרונים
לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה במספר מוקדים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבה המרחבית בקעה והעמקים ועצרו 12 מבוקשים שהועברו לחקירת כוחות הביטחון. הכוחות פעלו בכפרים חרמלה, רחמא ואל חוג'ילה שמרחב החטיבה המרחבית עציון, ועצרו שני מבוקשים. במקביל, הכוחות פעלו במחנה הפליטים טול כרם ועצרו מבוקש החשוד במעורבות בפעילות טרור.

כמו כן, כוחות צה"ל פעלו במחנה הפליטים אל עמרי למעצר שני מבוקשים החשודים גם הם בפעילות טרור, כאשר במהלך הפעילות הושלכו לעבר הכוחות בקבוקי תבערה. בנוסף, כוחות הביטחון פעלו במנחה הפליטים פארעה שבמרחב החטיבה המרחבית הבקעה והעמקים ועצרו שני חשודים, ושלושה מבוקשים נעצרו בפעילות בעיר שכם.