11 שנים לאחר חיסול בן לאדן: נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, חשף הלילה (בין שלישי לרביעי) כי במהלך סוף השבוע ארה"ב חיסלה את מנהיג אל-קאעידה, איימן א-זוואהירי בקאבול, בירת אפגניסטן. פרטים חדשים חשפו כי החיסול התבצע באמצעות טיל ה-RX9, "טיל הנינג'ה", הנושא עמו שישה סכינים ושוקל כ-45 ק"ג. האמריקאים העידו כי המתקפה באמצעות הטיל המתקדם, איפשרה פגיעה מדויקת יותר ללא פגיעה בסובבים.

בתוך כך, גורמים אמריקאים דיווחו כי מנהיג אל-קאעידה חוסל באמצעות מזל"ט ששיגר לעברו כשני טילים מהסוג החדש. זו הייתה התקיפה המשמעותית ביותר של ארה"ב נגד ארגון אל-קאעידה בשנת 2011. ה-RX9 הפך לאחד מכלי הנשק המועדפים ביותר על הצבא האמריקאי בפעולות חיסול והתנקשויות מדויקות, מכיוון שהוא אינו מהווה סכנה לסובבים את אזור הפיצוץ. 

במקביל, על פי הדיווחים, א-זווהאירי הסתתר במרכז העיר קאבול, על מנת להתאחד עם משפחתו, כאשר החיסול בוצע בשעות הערב. עוד עלה כי לא היו אנשי צוות אמריקאים על הקרקע בזמן המבצע, וכי בכירי הטאליבן היו מודעים לנוכחותו של מנהיג אל-קאעידה באזור. כמו כן, אנתוני בלינקן, מזכיר המדינה של ארה"ב, שלח אצבע מאשימה לעבר הטאליבן והאשים את הארגון "בהפרת הסכם דוחה", בכך שנקטו צעדים ואישרו למנהיג ארגון הטרור להסתתר בשטחו. עוד עלה כי ארה"ב התריעה בפני בכירי הטאליבן לקראת החיסול.

לאחר החיסול, אמר הנשיא האמריקאי כי "זווהאירי היה מעורב עמוקות בתכנון ה-11 בספטמבר, ואחד האחראים העיקריים למותם של 2,977 בני אדם על אדמת ארה"ב. במשך עשרות שנים הוא היה המוח מאחורי מתקפות נגד האמריקאים. עכשיו הצדק יצא לאור, ומנהיג הטרור הזה אינו עוד איתנו. אנשים ברחבי העולם כבר לא צריכים לחשוש מהרוצח האכזרי הזה".

ביידן מודיע על חיסול מנהיג אל קאעידה (צילום: Jim Watson/Pool via REUTERS)
ביידן מודיע על חיסול מנהיג אל קאעידה (צילום: Jim Watson/Pool via REUTERS)

ביידן הוסיף כי "ארה"ב ממשיכה להפגין את הנחישות שלה ואת היכולת שלה להגן על העם האמריקאי מפני אלו המבקשים לגרום לו נזק. אנחנו מבהירים שוב הלילה, שלא משנה כמה זמן ייקח, לא משנה היכן יתחבאו, אם מישהו מאייים על העם האמריקאי, ארה"ב תמצא אותו ותחסל אותו". הנשיא האמריקאי המשיך והעיד כי "קהילת המודיעין איתרה את מנהיג אל-קאעידה מוקדם יותר השנה".